خانه نشینی برخی معلولان به دلیل کمبود خدمات توانبخشی

18 فروردین 1395

سید رضا رئیس کرمی: این در حالی است که توانبخشی به موقع و کافی می تواند معلولان را از خانه نشینی و فاصله گرفتن از زندگی روزمره نجات دهد و آنان را به زندگی طبیعی بازگرداند.


وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 10 برابر میزان فوتی های حوادث رانندگی، معلول به جای می ماند که بسیاری از این افراد بعد از درمان اولیه به دوره های توانبخشی نیاز دارند.


معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: این درحالی است که برای خدمات توانبخشی نه تنها در حوزه سخت افزاری که در حوزه نرم افزاری کمبود داریم.


رئیس کرمی درباره مشکلات در حوزه نرم افزاری توانبخشی اظهار کرد که همچنان درخصوص تعرفه ها و آیین نامه ها در این حوزه نقص داریم.


این مقام مسئول در هلال احمر، نداشتن تخت و مراکز تخصصی توانبخشی را یکی دیگر از کمبودهای این حوزه دانست که برای رفع آن باید اقدامات جدی انجام داد؛ ضمن اینکه توانبخشی نوین را نباید فراموش کرد.


رئیس کرمی درباره کارگروه توانبخشی که به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است هم اظهار کرد: قدم های خوبی در این خصوص برداشته شده است و امیدواریم حوزه توانبخشی با همکاری وزارت بهداشت و دیگر سازمان ها تحول یابد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است