ترکیب نهایی کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک تیرماه اعلام می شود

23 فروردین 1395

بهروز برجسته : تکلیف بیشتر سهمیه ها در رشته های مختلف پارالمپیکی مشخص شده و تنها چند رشته باقی مانده که تا ماه های آتی وضعیت آنها نیز روشن خواهد شد.


 


برجسته افزود: در برخی رشته ها مثل تنیس با ویلچر، منتظر سهمیه اعطایی هستیم و از آنجا که تاریخ اعلام نهایی سهمیه های اعطایی، متفاوت است، باید منتظر باشیم.


 


معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: در رشته تیر و کمان نیز تنها یک سهمیه باقی مانده که با اعزام ملی پوشان به رقابتهای جمهوری چک، تکلیف این سهمیه هم مشخص می‌شود و اگر احیانا این سهمیه به صورت مستقیم از این مسابقات به دست نیاید، باید در این رشته هم درخواست سهمیه اعطایی کنیم.


 


وی در خصوص سهمیه های دو و میدانی گفت: تاکنون ۱۰ سهمیه قطعی از رقابتهای جهانی قطر کسب شده و سهمیه های دیگری نیز از مسابقات اخیر به دست آمده که منتظر تایید نهایی آنها هستیم. پس از مشخص شدن تعداد سهمیه ها، در خرداد ماه رقابتهای انتخابی تیم ملی برگزار می شود و با توجه به نتایج این مسابقات، اعضای اصلی تیم ملی برای اعزام به رقابتهای پارالمپیک انتخاب خواهند شد.


 


برجسته گفت: در رشته قایقرانی نیز هنوز یک اعزام دیگر داریم و ممکن است علاوه بر خانم بهروزی که موفق به کسب سهمیه شده است، سهمیه ای دیگر نیز به دست آید که تکلیف نهایی این رشته نیز پس از مسابقات آلمان مشخص می شود.


 


معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک افزود: کمیته ملی پارالمپیک ایران تا دهه اول خرداد فرصت دارد فهرست بلند ورزشکاران خود را به IPC اعلام کند و البته این به معنی اتمام کار نیست. پس از ارسال این فهرست، ممکن است تغییراتی به وجود آید و در نهایت در تیر ماه، اسامی نهایی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو مشخص خواهد شد.


 


بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، از ۷ تا ۱۸ سپتامبر ( ۱۷ تا ۲۸ شهریور ماه) با حضور ۴۳۵۰ ورزشکار از ۱۷۰ کشور جهان در ۲۳ رشته ورزشی و به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است