در رقابتهای بین قاره ای چین نماینده بانوان توانمند ایرانی بودم

24 فروردین 1395

توکلی: از سوی سازمان جهانی پاراوالیبال به عنوان عضو هیات ژوری برای مسابقات جام بین قاره ای دعوت شدم و علاوه بر من دو داور خوب کشورمان آقایان ابراهیم فیروزی و مسعود یزدان پناه نیز در این مسابقات حضور داشتند و به عنوان داور رقابتها را قضاوت می‌کردند.


 


توکلی افزود: در مسابقات جام بین قاره ای، ۵ نفر به عنوان ژوری دعوت شده بودند؛ دو نفر از آمریکا و باقی از کشورهای استرالیا و نروژ. اینکه به عنوان یک بانوی مسلمان و با حجاب اسلامی در این مسابقات حضور داشتم، برای من افتخار بزرگی است و خوشحالم که نماینده بانوان پر قدرت و توانمند ایرانی بودم


 


نایب رئیس انجمن والیبال معلولان در خصوص وظایف عضو هیات ژوری گفت: ژوری، عضو کلیدی مسابقات است و صفر تا صد بازی را کنترل می کند. این فرایند کنترل از قبل بازی با کنترل تجهیزات آغاز می شود و در حین بازی با ثبت وقایع دنبال می شود و تا پایان نیز ادامه دارد.


 


وی خاطر نشان کرد: از سال ۸۹ به عنوان داور بین المللی فعالیت دارم و سه سال است که با دریافت گواهینامه، مجوز حضور در مسابقات به عنوان هیاث ژوری را نیز دریافت کرده ام. اولین حضورم در این کسوت، به مسابقات پاراآسیایی جوانان مالزی در سال ۹۲ برمی گردد و رقابتهای جام بین قاره ای در چین دومین تجربه من بود.


 


توکلی افزود: در رقابتهای جام بین قاره ای که اواخر سال پیش آغاز شد و تا ۴ فروردین نیز ادامه داشت، در حدود ۲۰ دیدار به عنوان هیات ژوری حضور داشتم و شاهد برگزاری مسابقات خوبی بودم. عملکرد دو نماینده دیگر کشورمان در کادر داوری نیز بسیار عالی بود و باید گفت والیبال نشسته ایران نه تنها در سطح تیم های ملی، بلکه در کادر داوری و قضاوت هم حرفی برای گفتن دارد. در حال حاضر در سطح آسیا تنها دو خانم موفق به اخذ گواهینامه ژوری شده اند که یک نفر از آنها بنده هستم و دیگری خانمی از کشور مالزی است.


 


رقابتهای جام بین قاره ای والیبال نشسته با حضور ۱۵ تیم در بخش مردان و ۱۳ تیم در بخش زنان از ۲۷ اسفند تا ۴ فروردین در جریان بود و پرونده آن برای کاروان کشورمان با کسب یک عنوان قهرمانی در بخش مردان و یک عنوان پنجمی در بخش زنان، بسته شد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است