شرط سرمربی تیم ملی جودو نابینایان ایران برای كسب مدال در المپیك

24 فروردین 1395

«خسرو گلكار» : اگر برنامه های در نظر گرفته شده برای جودو نابینایان ایران شامل اردوهای منظم و مسابقات تداركاتی اجرایی شود، جودوكاران شانس كسب مدال در المپیك ریو را دارند.


وی افزود: 16 مرحله اردوی آماده سازی و حضور در دو تورنمنت بین المللی در انگلیس و لیتوانی برای آماده سازی ملی پوشان اعزامی به ریودوژانیرو در نظر گرفته شده است كه این برنامه ها به تایید كمیته ملی پارالمپیك رسیده و امیدوارم بتوانیم برنامه های آماده سازی را به موقع اجرا كنیم.


سرمربی تیم ملی جودو نابینایان ایران گفت:‌ فرصت كسب سهمیه المپیك 2016 تا اواسط بهمن سال 94 بود و ایران به دلیل شركت نكردن در مسابقات دارای رنكینگ، نتوانست هفت سهمیه كامل المپیك را بگیرد و با سه سهمیه راهی ریو می شود.


گلكار گفت: ایران از مجموع پنج رقابت جهانی و آسیایی دارای رنكینگ فقط در دو مسابقه شركت كرد و همین امر موجب شده تا رنكینگ برخی جودوكاران از نهم جهانی به 17 و 18 جهانی سقوط كند.


وی گفت:‌ تا سال گذشته ما در جودو حرف نخست را می زدیم و با سهمیه كامل مسابقات پاسیفیك و بازی های آسیایی گوانگجو، ‌اینچئون و حتی المپیك لندن حضور داشتیم و توانستیم در بازی آسیایی 2010 و 2012 در همه وزن ها مدال بگیریم و قهرمانی این رقابت ها را بدست آوریم.


سرمربی تیم ملی جودو نابینایان ایران افزود: پس از المپیك لندن فعالیت جودو نابینایان كاملا متوقف شد و كشورهای دیگری چون ازبكستان، روسیه، اوكراین، كوبا و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری زیاد توانستند سهمیه المپیك ریو را بگیرند.


گلكار گفت:‌ پیشتر قرار بود اردوهای آماده سازی تیم ملی جودو نابینایان از اوایل مهر ماه سال 94 آغاز شود، اما به دلایلی، این اردوها از اواسط بهمن ماه آغاز شد و به دلیل مشكلات دیگری، اردوی سال جاری نیز كه باید همزمان با تعطیلات نوروز آغاز می شد، با تاخیر و از 21 فروردین ماه آغاز شده است.


سرمربی تیم ملی جودو نابینایان اظهار امیدواری كرد اردوهای تیم ملی به صورت منظم برگزار شود و تیم بتواند در دو مسابقه تداركاتی در انگلیس و لیتوانی شركت كند.


پنجمین اردوی آماده سازی تیم ملی جودو نابینایان با حضور شش جودو كار از 21 فروردین ماه در تهران آغاز شد. این اردو تا 29 این ماه ادامه دارد.


حامد علیزاده، سید امید جعفری، حسین دارابی، ‌حمزه ندری، عین اله حسین پور و پویا آب خش نفرات دعوت شده به این اردو هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است