اختصاص ویلچر به معلولانی که پارک می روند

27 فروردین 1395

در آستانه روز جهانی معلولان، شهرداری تهران اقداماتی را برای حل مشکلات این دسته از شهروندان انجام داده است. در همین راستا معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 7 از تجهیز بوستانهای منطقه به ویلچر ویژه ناتوانان جسمی و حرکتی خبر داد و گفت: فراهم سازی زمینه‌های مناسب برای مشارکت شهروندان دارای معلولیت از وظایف مدیریت شهری است.


محمد علی شعبانی با اعلام این خبر گفت: به منظور بهره مندی معلولان، جانبازان و سالمندان از اماکن عمومی، بوستان های شهید نیاکی، آزادگان، آوینی، سپیدار، شهید توکلی، شهروند و باغ موزه قصر به ویلچر تجهیز شد.


او با تاکید بر اینکه معلولان حق استفاده از تمام امکانات جامعه را دارند و معلولیت نباید محرومیت به همراه داشته باشد، گفت: رسیدن به استقلال نسبی و به عبارتی تساوی فرصتها، عدالت اجتماعی، پیوستن تمام افراد معلول به جامعه و ایجاد اجتماعی بدون مانع از جمله اولویت هایی است که در دستور کار منطقه 7 قرار دارد.


معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به احداث اولین پاتوق محله در خیابان مسیل باختر، یادآور شد: این پروژه با در برگرفتن فضایی حدود یکهزار و 800 متر مربع اولین پاتوق محله ی منطقه هفت محسوب می شود که شامل زمین بازی چمن مصنوعی به متراژ 200مترمربع، ایستگاه تندرستی، فضای سبز و فضای بازی کودکان است.


او با اشاره به کاربری پاتوق های محله گفت: فضای سبز و بوستانهای کوچک محلی به گونه ای تجهیز و ساماندهی می شوند که فضای مطلوبی را برای گردهمایی غیررسمی اهالی و مشورت پیرامون مشکلات محله فراهم می کند و حتی باعث گفتگو و دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنان با یکدیگر نیز می شود.


 


منبع : خبر آنلاین

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است