رقابت 3 نماینده قم در دو و میدانی دختران معلول کشور

30 فروردین 1395

فریده نظریان : بانوان توانمند معلول قم هر زمان که به پیکارهای قهرمانی کشور اعزام شدند نهایت تلاش خود را برای کسب موفقیت و سربلندی ورزش جانبازان و معلولین قم در ایران داشته‌اند.


 


وی ادامه داد: مجموعه هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم اگر چه امکانات صد در صدی برای پشتیبانی از ورزشکاران زیر مجموعه این هیأت در اختیار ندارد اما با تمام توان خود از این عزیزان حمایت می‌کند تا شایستگی‌های خود را در سطح کشور به خوبی به نمایش بگذارند.


 


نایب‌رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: نخستین اعزامی که از این هیأت به رقابت‌های کشوری سال 95 صورت می‌گیرد، به مسابقات دو و میدانی قهرمانی دختران و پسران معلول رده‌های سنی نوجوانان و جوانان خواهد بود.


 


وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین مسابقات دو و میدانی رده‌های سنی پایه معلولین کشور برای نخستین‌بار برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در دو رده سنی زیر 14 سال و زیر 17 سال در هر دو بخش دختران و پسران با یکدیگر مسابقه خواهند داد.


 


نظریان با اشاره به برگزاری رقابت‌های دو و میدانی دختران نوجوان و جوان معلول کشور در اردیبهشت ماه،‌ بیان کرد: نفرات تیم اعزامی هیأت قم برای حضور در این پیکارها به انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین معرفی شده‌اند.


 


وی ابراز کرد: دو و میدانی‌کاران معلول در تمامی مواد و کلاس‌های پزشکی اعم از معلولیت CP، قطع عضو، پولیو و ضایعات نخاعی در این دوره از مسابقات دو و میدانی معلولین نوجوان و جوان دختر و پسر کشور برای کسب عناوین برتر به رقابت می‌پردازند.


 


نایب‌رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای رده‌های سنی پایه دو و میدانی معلولین دختر و پسر کشور است تا تیم کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی جوانان حضور موفقی داشته باشد.


 


وی خاطرنشان کرد: تا کنون سه دوره از مسابقات پاراآسیایی جوانان برگزار شده و دوره جدید آن در راه است و دو و میدانی‌کاران معلول قم این توانایی را دارند که با نشان دادن شایستگی‌های خود در پیکارهای قهرمانی کشور جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را نیز کسب کنند.


 


نظریان عنوان کرد: شرکت کنندگان در نخستین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی رده‌های سنی زیر 14 و 17 سال معلولین کشور روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران با یکدیگر مسابقه می‌دهند.


 


وی در پایان اظهار کرد: در ترکیب تیم دختران هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم زهرا علیخانی، بهاره کرمی و نسترن رضایی در رشته‌های پرتاب وزنه و پرتاب نیزه به میدان می‌روند در حالی که اعضای تیم اعزامی دختران قم متولدین سال‌های 1381 و 1382 هستند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است