اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب‌ اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب‌دیده

31 فروردین 1395

نمایندگان در نشست علنی 30 فروردین‌ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 کل کشور، با پیشنهاد الحاقی زهره طبیب زاده نوری با 103 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.


 


در پیشنهاد مذکور آمده است: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده مبلغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گیرد و این اعتبار از ردیف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ردیف 131500 سازمان بهزیستی اضافه شد.


 


«طبیب‌زاده نوری» در جریان تشریح پیشنهاد خود، گفت: بسیاری از زنان آسیب دیده اجتماعی به دلیل آنکه فاقد تحصیلات هستند، نمی‌توانند شغلی را کسب کنند. فقدان درآمد برای زنان آسیب دیده اجتماعی موجب شکل‌گیری مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها می‌شود. ناتوانی زنان آسیب دیده اجتماعی در تامین ودیعه جهت تامین مسکن موجب می‌شود آن‌ها در نقاط پرخطر سکونت داشته باشند.


 


عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ردیف بودجه معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در سال 95 افزایش چشمگیری یافته است اما این مبالغ عمدتا صرف برگزاری همایش و جشنواره می‌شود. زنان آسیب دیده اجتماعی نیازمند حمایت جدی دولت هستند. در پیشنهاد مطرح شده به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ایجاد نشده است و مبلغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.


 


منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است