برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان سراسر کشور

21 اردیبهشت 1395

رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین: چهارمین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود


 


رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین از برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: این نشست با حضور مدیران بیش از ۷۰ تشکل مردم‌نهاد معلولان از تمام استان‌های کشور در تهران برگزار خواهد شد.


 


سیدمحمد موسوی اظهار داشت: چهارمین نشست هم‌اندیشی تشکل های معلولان کشور با هدف تسریع در روند اصلاح و تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس برگزار خواهد شد.


 


دبیر برگزاری نشست های هم اندیشی تشکل‌های معلولان کشور افزود: مدیران و نماینده‌های سمن‌های معلولان در این نشست دور هم جمع می شوند تا چالش‌های روز معلولان استان‌های خود را مطرح و ضمن چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات معلولان، راه‌های سرعت بخشی به تصویب قانون جامع را بررسی کنند.


 


موسوی همچنین ضمن تاکید بر تلاش های سازمان‌های مردم‌نهاد معلولان در سال گذشته اذعان داشت: تشکل‌های معلولان در راستای کاستن نارسایی‌های موجود در وضعیت معلولان، دستیابی به مشارکت کامل آن‌ها، حمایت در راستای برخورداری از حقوق انسانی برابر و افزایش احترام به حرمت ذاتی آن‌ها گام‌های موثری برداشتند که نتایج چشمگیری را برای معلولان رقم زد.


 


این فعال اجتماعی در حوزه ی معلولان کشور خاطرنشان ساخت: دبیرخانه مجمع هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان کشور در سه سال گذشته توانست با حمایت و پشتیبانی سازمان‌های عضو، نقش موثری در استیفای حقوق اجتماعی معلولان داشته باشد.


 


وی با بیان اینکه تشکل‌های معلولان باید ناظر بر اجرای قانون جامع باشند تصریح کرد: دبیرخانه مجمع هم‌اندیشی تشکل های معلولان در سال جاری و در قالب شبکه ملی به دنبال رفع نقایص قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کشور، طرح مجدد آن در صحن علنی مجلس، تصویب نهایی و نظارت بر اجرای آن آن خواهد بود.‌


 


رقیه بابایی


 


منبع : کانون معلولین توانا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است