بسکتبالیست‌های جانباز و معلول قم به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

26 خرداد 1395

انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان امسال به جز برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری رقابت‌های لیگ‌های دسته‌های برتر، اول و دوم این رشته، به فکر برگزاری رقابت‌های قهرمانی بسکتبال با ویلچر کشــور در سال 1395 نیز افتاده است.


 


این در حالی است که بسکتبال با ویلچر ایران با توجه به برخورداری از مدیران و مربیان فعال و با دانش توانسته بازیکنان بسیار خوبی را در سطح بین‌المللی پرورش بدهد، به طوری که اکنون تعداد زیادی از ملی‌پوشان شاخص بسکتبال با ویلچر ایران در خارج از ایران و در لیگ‌های معتبر کشورهای آلمان، انگلیس و ترکیه شاغل هستند.


 


به همین منظور انجمن بسکتبال با ویلچر ایران پس از چند سال وقفه در برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور امسال به در تلاش است این رقابت‌ها را برنامه‌ریزی و برگزار کند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به مدت زمانی که از آخرین دوره برگزاری این مسابقات سپری شده، مسابقات قهرمانی کشور با استقبال قابل توجه مواجه شود.


 


این انجمن آیین‌نامه برگزاری مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی ایران را به هیات‌های ورزشی جانبازان و معلولین استان‌های مختلف کشور ارسال کرده و تا روز پانزدهم تیرماه نیز برای دریافت اعلام آمادگی‌ هیات‌های استانی و تیم‌های مایل به شرکت در این پیکارها هستیم زمان پیش‌بینی کرده است.


 


انجمن بسکتبال با ویلچر ایران در نظر دارد بعد از مشخص شدن تعداد تیم‌های علاقمند به حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور برای برگزاری مطلوب این پیکارها برنامه‌ریزی و زمان دقیق همراه با میزبان این مسابقات را به تیم‌های شرکت کننده اعلام کند.


 


در آیین‌نامه ارسالی از سوی این انجمن به هیات‌های استانی ورزش‌های جانبازان و معلولین استفاده از دو بازیکن رده سنی زیر 20 سال در تمامی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی کشور الزامی شده تا استعدادهای این رشته ورزشی نیز شناسایی شوند.


 


همچنین مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی کشور این موقعیت را در اختیار تیم‌هایی که توان حضور در لیگ‌های دسته‌های برتر، اول و دوم باشگاه‌های ایران را ندارند و یا بازیکنان مستعدی دارند که موفق به عضویت در تیمی از لیگ کشور نشده‌اند قرار می‌دهد تا توانمندی‌های خود را ارائه کنند.


 


رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی مردان ایران این فرصت را نیز به انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین می‌دهد که بازیکنان مستعد را برای حضور در اردوی تیم ملی جوانان برای اعزام به رقابت‌های پاراآسیایی جوانان در سال 2017 شناسایی کند و برای پشتوانه‌سازی تیم ملی بزرگسالان کشورمان نیز کمک کند.


 


انجمن بسکتبال با ویلچر ایران در حالی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور در سال 1395 برنامه‌ریزی کرده است که دسته‌بندی این مسابقات با بازی‌های لیگ‌های بسکتبال با ویلچر باشگاهی کشور متفاوت است و با توجه به چند سال تاخیر در برگزاری این پیکارها، پس از انجام رقابت‌های امسال، تیم‌های شرکت کننده به هشت تیم در دسته اول و هشت تیم در دسته دوم تقسیم می‌شوند و سایر تیم‌ها نیز در دسته سوم قرار خواهند گرفت.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است