زانوزدن به احترام معلولان

19 تیر 1395

«بربانگ» یکی از برنامه‌های زیبا و پرمخاطب کردستان در ماه رمضان که هر روز با حضور مهمانان مختلفی از تمامی شهرهای استان به صورت زنده پخش می‌شود.


 


در این برنامه داستان و تراژدی زندگی افرادی که اتفاق‌های گوناگونی برای آنها در زندگی رقم خورده بود به مردم ارائه می‌شود، یکی از مرگ نجات پیدا کرده بود، یکی موجب آزادی یک زندانی شده بود، معلولی کتابی نوشته بود و مخترعی اختراع کرده بود. هر شب داستان زندگی افرادی را بیان می کرد مجری برنامه با تبحری که داشت با سوال‌هایش مخاطب را با زوایای پنهان زندگی افراد رهنمون می‌ساخت.


 


در این برنامه نویسنده جوان و کم‌توان اهل روستای شریف‌آباد یاپل دیواندره با لحن زیبایش شروع به معرفی خود کرد و گفت معلول هدیه‌های آزمایش انسان از طرف خداست.


 


گفت معلولین احترام می‌خواهند و زندگی عادی اذعان کرد با معلولین با دیده ترحم ننگریم به‌خاطر مشکلات گفتاری بقیه درخواست‌های وی توسط مجری برنامه دکلمه شد که معلولین مناسب‌سازی می‌خواهند.


 


جالب است این جوان حتی یک درخواست زندگی خود را نگفت و اکثریت درخواست‌هایش مشکلات تمامی معلولین بود.


 


در ادامه برنامه در حرکت زیبایی کتابی که خود نوشته بود را به مجری و تهیه‌کننده برنامه اهدا کرد و گفت: ما باید به همدیگر در مناسبت‌ها کتاب هدیه دهیم و این فرهنگ زیبا را نشر دهیم.


 


در ادامه برنامه، دکتر «سیبی» از نخبگان شهرستان دیواندره و مدرس دانشگاه فردوسی مشهد به برنامه ملحق شد و از مزایای کشت زعفران در کردستان گفت.


 


یوسف نادری عضو شورای اسلامی شهر زرینه و از فعالان حوزه رسانه در منطقه دیواندره نیز در ادامه به این برنامه زنده تلویزیونی ملحق شد و از نحوه انتخاب سوژه خبری و معرفی نخبگان به مردم مطالبی را ارائه کرد.


 


در پایان برنامه و در حرکتی نمادین، دو مهمان به همراه مجری توانمند این برنامه به احترام معلولین زانو زدند و به صورت نمادین به ویلچرنشینان ادای احترام کردند.


 


فلسفه زانوزدن به یک معلول احترام به آنهاست و امید است این حرکت که سرشار از مهربانیست نشر یابد که مطمئناً خالی از لطف نخواهد بود.


 


برنامه «بربانگ» به تهیه‌کنندگی مهدی میرچی و اجرای آرش حسین‌پناهی هر روز به صورت زنده از شبکه کردستان ساعت 19:45 تا موقع اذان با آیتم‌های متنوع پخش می‌شود و دارای بینندگان زیادی است.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است