اشتغالزایی برای ۶۰ درصد معلولان و ۴۰ معتادان و زنان سرپرست خانوار به همت بهزیستی

16 مرداد 1395

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور:


اشتغالزایی برای ۶۰ درصد معلولان و ۴۰ درصد برای معتادان بهبودیافته و زنان سرپرست خانوار به همت بهزیستی


 


رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی توجیهی اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد اشتغال‌هایی که توسط بهزیستی در کشور انجام می‌شود خاص معلولان و ۴۰ درصد آن خاص معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار است.


 


اشتغالزایی برای 60 درصد معلولان و 40 درصد برای معتادان بهبودیافته و زنان سرپرست خانوار به همت بهزیستی


 


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از چهارمحال و بختیاری، «مهناز کاشی» رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور در کارگته آموزشی توجیهی اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای 45 هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی موظف هستیم آموزش‌های شغلی را برای این افراد داشته باشیم.


 


رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هر استان و جمعیت هدف بهزیستی دوره‌های آموزشی برای مددجویان برگزار می‌کند.


 


وی با بیان اینکه بهزیستی نیز تعهدات اشتغالزایی را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: براساس جامعه هدف استان‌ها آموزش معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست خانواده و معلولان در نظر گرفته شده است.


 


کاشی با اشاره به کمبود اعتبارات، خاطرنشان کرد: بهزیستی تنها سازمانی است که منابع مالی خاصی برای ایجاد اشتغال در اختیارات خود ندارد و تنها منابع درآمدی که امسال در اختیار این سازمان قرار گرفته براساس تبصره ماده 26 قانون بودجه300 میلیارد تومان از منابع بانکی به بهزیستی اختصاص یافته است.


 


رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور با اشاره به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، گفت: در بخش زنان سرپرست خانوار مدل‌های توانمندسازی به صورت جداگانه در بهزیستی دنبال و اجرا می‌شود و تشکیل گروه‌های همیار که گروه‌های تعاونی کوچکی هستند و معمولا از 5 تا 7 خانم تشکیل می‌شود، توانمندی‌های آن‌ها شناسایی و تسهیلات بلاعوض به آن‌ها اعطا می‌شود.


 


وی تشکیل گروه خودیار، طرح تأمین مالی خُرد را از دیگر برنامه‌های بهزیستی ویژه زنان سرپرست خانوار برشمرد و در پایان یادآور شد: در حال حاضر به صورت پایلوت در استان‌های شمال و شمال غرب کشور اجرا شده که موفقیت‌آمیز بوده است؛ در حال حاضر 60 درصد اشتغال‌هایی که توسط بهزیستی در کشور انجام می‌شود خاص معلولان و 40 درصد آن خاص معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار است.


 


منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است