کارگاه «بازیابی و دسترس‌پذیری اطلاعات برای نابینایان از طریق گوگل» برگزار می‌شود

21 مرداد 1395

سومین دوره از سلسله کارگاه «فناوری‌‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» با عنوان «بازیابی و دسترس پذیری اطلاعات برای نابینایان از طریق گوگل» در بخش نابینایان کتابخانه ملی برگزار می‌شود. امید هاشمی از ساعت 9 تا 13 پنجشنبه (21 مردادماه) ضمن معرفی خدمات مختلف گوگل نحوه استفاده از این امکانات را برای نابینایان تشریح می‌کند.


 


بر این اساس در بخش نخست کارگاه، پس از معرفی کلی خدمات گوگل و امکان‏‌های آن برای نابینایان، به انواع روش‌‏های جست‌وجو در گوگل،Google Translate, Google Scholar, Google Alerts و چگونگی استفاده نابینایان از این امکان‏‌ها پرداخته می‏‌شود.


 


همچنین، بخش دوم کارگاه به معرفی Google Drive و نحوه استفاده آن برای نابینایان، آموزش Google Docs، Ocr گوگل و معرفی برخی امکان‏‌های دیگر گوگل و استفاده نابینایان از آن‏‌ها اختصاص دارد. گواهی علمی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه، اعطاء می‌شود.


 


علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌‏توانند از طریق پست الکترونیک Vi@nlai.ir و برای ثبت‌نام با شماره‌های 81623229 و 81623231 بخش نابینایان کتابخانه ملی تماس بگیرند. دو دوره پیشین کارگاه «فناوری‏‌های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» در آبان و بهمن‌ماه سال گذشته در بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شده است.


 


نشانی کارگاه بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع‌رسانی، طبقه همکف، بخش نابینایان است.


 


منبع : خبرگزاری کتاب ایران

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است