غنی سازی اوقات فراغت افراد سبب کشف استعداد ها می شود

24 مرداد 1395

دکتر بهزور رفیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره ها و کلاس های اوقات فراغت  گفت: با نگاهی به آموزه های دین اسلام و احادیث و روایات می بینیم که به اوقات فراغت و فراگیری مهارت تاکید فراوان شده است.


 


وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات ائمه معصومین و بزرگان دینی اهمیت اوقات فراغت کمتر از کار نبوده، بیان کرد: چه بسا کارکردهای تعلیم و تربیت آن بسیار فراتر از رفع خستگی و بازیافت انرژی است.


 


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از دگرگونی های عظیمی که در طول حیات بشر اتفاق افتاده، دگرگونی در الگوی گذران اوقات فراغت یا زمانی است که انسان عهده دار کار موظفی نیست، بیان کرد: این مهم سبب آموزش و فراگیری هر چه بهتر می شود.


 


این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه این تغییرات در تمامی گروه های سنی و همه جوامع به خوبی قابل مشاهده است، ادامه داد: نکته قابل تامل حفظ اهمیت و جایگاه فراغت در ساختار اجتماعی و تقویت پایه های رشد و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.


 


وی اضافه کرد: در ایران طی سالیان متمادی گذران اوقات فراغت دستخوش تغییرات فراوانی شده و ورود فن آوری های نوین الگوی آن را متحول و نیازهای جدیدی را ایجاد کرده است.


 


دکتر رفیعی خاطر نشان کرد: این مسئله دست مایه بسیاری از پژوهش ها و سیاستگذاری های مسؤولان در امر برنامه ریزی و خط مشی اجرایی شده است.


 


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت های امور اجتماعی بهزیستی، ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی بهزیستی با اعتقاد بر این اصل که در قالب ارائه خدمات حمایتی و توانمند سازی جامعه هدف خود از جمله کودکان و نوجوانان باید جنبه های مختلف زیستی، روانشناسی و اجتماعی و معنوی را مد نظر قرار دهد.


 


وی اضافه کرد: در سال جاری در 49 مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی در استان برنامه های مختلفی در قالب 42 نوع فعالیت در مناطق شهری و روستایی به اجرا در آمده است.


 


این مقام مسئول، ادامه داد: افراد سالم و معلول در این برنامه ها تفاوتی نداشته و فعالیت ها به گونه ای طرح ریزی شده که امکان استفاده تمام افراد جامعه هدف سازمان و سایر افراد جامعه فراهم شود.


 


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این فعالیت ها مختص فصل تابستان نبوده و در سایر ایام سال نیز بر حسب تقاضا ارائه می شود.


 


رفیعی با اشاره به فعالیت های پایگاه فراغتی انجمن نابینایان نیز گفت: آموزش رایانه ویژه نابینایان و کم بینایان، موسیقی، آموزش قرآن و فعالیت های ورزشی از جمله برنامه های اوقات فراغت این انجمن برای نابینایان و کم بینایان است.


 


وی ادامه داد: در اکثر پایگاه های اوقات فراغت بهزیستی استان افراد آموزش گیرنده با شرکت در آزمونهای مهارتی و تخصصی موفق به دریافت گواهینامه مهارتهای فرا گرفته خواهند شد


 


منبع : شبستان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است