برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین در اصفهان

24 مرداد 1395

سعید صادقی پیش از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی - اجتماعی شهرستان که در فرمانداری اصفهان برگزار شد اظهار داشت: سازمان بهزیستی اصفهان 120 هزار نفر معلول را تحت حمایت خود دارد که بنا داریم همه این معلولین در کمیته‌های ارزیابی حاضر شده و کارت معلولیت بین‌المللی برای همه آن‌ها صادر شود.


 


مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به بیشترین نوع معلولیت‌ها در استان اصفهان بیان داشت: بیشترین گروه معلولین استان را کم‌توانان ذهنی تشکیل می‌دهند که اکثراً هم وراثتی است.


 


وی معلولین جسمی - حرکتی را دومین گروه پرتعداد معلولین در استان اصفهان عنوان کرد و افزود: اکثر معلولین جسمی - حرکتی افرادی هستند که بر اثر سوانح دچار معلولیت شده‌اند، در حال حاضر یک‌هزار و 480 آسیب‌دیده نخاعی در استان اصفهان داریم که علت معلولیت اکثر این افراد تصادفات و سقوط از ارتفاع بوده است.


 


صادقی با بیان اینکه ناشنوایان و نابینایان به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم گروه‌های پرتعداد معلولین قرار دارند خاطرنشان کرد: پنجمین گروه معلولین پرتعداد، بیماران اعصاب و روان مزمن هستند.


 


مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه آخرین طرح شیوع شناسی کشور میزان شیوع بیماری‌های روان‌شناختی را 23.8 درصد عنوان کرده است افزود: یکی از مشکلاتی که برایمان ایجاد شده، بحث سلامت روان و افزایش بیماری‌های روانی مزمن است.


 


وی با بیان اینکه نرخ معلولیت‌ها در استان اصفهان 6 درصد است تصریح کرد: خوشبختانه این میزان حتی از میانگین جهانی هم کمتر است اما تولد هر فرد معلول برای یک خانواده مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.


 


صادقی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان بهزیستی برای معلولین ادامه داد: در حال حاضر 8 هزار و 800 نفر از معلولین استان در انتظار کار هستند که اکثراً هم تحصیلات عالی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.


 


مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان از برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین در اصفهان خبر داد و افزود: ده سال پیش سومین جشنواره بین‌المللی مهر آفرین در تهران برگزار شد، اما این روند ادامه نیافت و متأسفانه اجرای این‌گونه جشنواره‌ها متوقف شد تا اینکه پیشنهاد برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین مطرح شد که اصفهان را نامزد میزبانی این جشنواره کردیم.


 


وی ادامه داد: می‌دانستیم میزبانی این جشنواره دردسرهای خاص خودش را دارد اما حیف بود که در اصفهان این اتفاق رقم نخورد.


 


صادقی با بیان اینکه از روز 12 آذر که روز جهانی معلولین است تا 17 آذرماه این جشنواره در اصفهان برگزار خواهد شد گفت: تعداد 700 نفر از معلولین و عوامل اجرایی در قالب 38 گروه داخلی و 10 گروه خارجی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.


 


وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری اصفهان برای مشارکت در اجرای این جشنواره خبر داد و افزود: قطعاً این جشنواره برکات خوبی برای معلولین استان خواهد داشت


 


صادقی با تأکید بر اینکه در طول برگزاری این جشنواره حساسیت‌های خاص بین‌المللی را داریم بیان داشت: باید بحث امنیت، فضای شهری، خلاقیت و ... را در طول برگزاری جشنواره مدنظر قرار دهیم.


 


مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه کمیته سیاست‌گذاری این جشنواره در سطح کشوری تشکیل شده است افزود: شهردار اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل حوزه هنری استان و رییس صداوسیما مرکز اصفهان با حکم معاون وزیر به عضویت این کمیته درآمده‌اند که اولین جلسه آن‌هم قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد.


 


وی با اشاره به انتظارات سازمان بهزیستی از دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مالی، کمک در موضوع حمل‌ونقل، کمک در حوزه تبلیغات سطح شهر و در اختیار گذاشتن سالن‌های سازمان‌ها از جمله اقداماتی است که دستگاه‌ها می‌توانند انجام دهند.


 


صادقی با تأکید بر لزوم پوشش خبری مناسب این رویداد فرهنگی گفت: امیدواریم در این چند روز میزبان خوبی برای این معلولین باشیم، سال گذشته سازمان بهزیستی استان رتبه اول کشور را کسب کرد که این امر جز با لطف خدا، سایه امام زمان (عج) و همکاری مسئولان استان محقق نمی‌شد.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است