دیدار رییس کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک با شهردار ریو برای حل مشکلات مالی

25 مرداد 1395

با افزایش مشکلات اقتصادی در ریو، کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک با شهردار ریو مذاکره خواهد کرد تا از برگزاری بازی‌ها بدون مشکل خاص مطمئن شود.


 


روز گذشته (یکشنبه) مشخص شد که کمیته‌ برگزاری بازی‌ها در پرداخت کمک هزینه به کمیته‌های المپیک کشورها دو هفته‌ تاخیر داشته است. در صورتی که این مساله حل نشود 50 تا 60 کشور نمی‌توانند در بازی‌های پارالمپیک شرکت کنند.


 


گفته می‌شود بودجه‌ای که برای برگزاری بازی‌های پارالمپیک در نظر گرفته شده بود، صرف برطرف کردن مشکلات در بازی‌های المپیک شده است. مشکلاتی از جمله ساخت و سازها در دهکده المپیک و سبز شدن آب استخر شیرجه المپیک که هزینه‌هایی برای برگزار کنندگان به همراه داشته است.


 


قرار است ساعت هشت صبح به وقت ریو، رییس کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک با شهردار ریو دیداری در این باره داشته باشد.


 


احتمال دارد که این دیدارها تا چند روز آینده نیز ادامه‌ داشته باشد تا راه‌حل برای مشکلات مالی پیدا شود.


 


در حال‌ حاضر به نظر می‌رسد که حرفی از کنسل شدن بازی‌ها یا حذف مسابقات خاصی از برنامه پارالمپیک وجود ندارد.


 


ممکن است هزینه‌های برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه و برنامه‌های لوکسی که در پارالمپیک ممکن است وجود داشته باشد کم شود. ریو 2016 همچنین قصد دارد با اسپانسرهای خود از جمله سامسونگ و کوکاکولا صحبت کند.


 


IPC امیدوار بود که دولت برزیل حمایتی انجام دهد اما روز گذشته دادگاه برزیل اعلام کرد که کمیته‌ برگزاری بازی‌ها دیگر نمی‌تواند از اموال عمومی استفاده کند.


 


هنوز کارهایی وجود دارد که باید برای آماده سازی ریو در بازی‌های پارالمپیک انجام شود. برای مثال در دهکده المپیک باید تسهیلاتی برای معلولان گذاشته شود.


 


فروش کم بلیت‌های پارالمپیک یکی از نگرانی‌های اصلی مسئولان برگزاری این بازی‌ها است. مدیر روابط عمومی کمیته‌ برگزاری ریو 2016 درباره مشکلات مالی، اضافه‌ کرد: ما به اندازه کافی کسانی را داریم که در حل مشکلات به ما کمک کنند. ما باید هزینه‌های خاصی را کم کنیم تا مطمئن شویم که پارالمپیک هم به خوبی بازی‌های المپیک برگزار می‌شود.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است