آمار معلولیت در کشور نیازمند بروزرسانی است

26 مرداد 1395

‌‌کیوان دواتگران در کارگاه آموزشی توجیهی کمیسیون پزشکی حوزه توانبخشی منطقه 5 کشور در شهرکرد افزود: هم اکنون مشخصات یک میلیون و 250 هزار نفر معلول شناسایی شده در بانک اطلاعاتی بهزیستی کشور ثبت و از خدمات مستمر یا غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.


 


وی با بیان اینکه چهار درصد جمعیت جامعه دچار معلولیت بارز هستند، افزود: درصد نامشخصی از معلولان کشور به دلیل عدم مراجعه به بهزیستی و یا توانمند شدن زیرپوشش این سازمان نیستند.


 


معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بر اساس ارزیابی انجام شده بر روی 140هزار نفر از مستمری بگیران بهزیستی، ‌23.5 درصد این جامعه دچار معلولیت خیلی شدید، 70 درصد دچار معلولیت شدید و مابقی دچار معلولیت متوسط هستند که این موضوع نیاز به بررسی و بازنگری از سوی کمیسیون های پزشکی دارد.


 



دواتگران با تأکید بر اهمیت توانبخشی به هنگام و به موقع گفت: بدین منظور باید کلمه پشت نوبت برای کودکان زیر 6سال حذف و بدون اتلاف وقت خدمات توانبخشی به آنان ارائه شود.


 


وی همچنین از راه اندازی شبکه توانبخشی مبتنی بر جامعه در کشور خبر داد و افزود: به منظور راه اندازی این شبکه، همایش شبکه سی بی آر شهریورماه امسال در استان گلستان برگزار می شود.


 


دواتگران ادامه داد: این شبکه ملی پس از راه اندازی به شبکه های بین المللی و خاورمیانه نیز متصل می شود که می توان از تجارب و اطلاعات این شبکه ها در بهبود خدمات به جامعه هدف سی بی آر استفاده کرد.


 


وی با اشاره به تغییر در دستورالعمل توانبخشی مبتنی بر جامعه در کشور، مهمترین تغییرات این دستورالعمل را افزایش میزان حق الزحمه تسهیل گران بیان و پیش بینی کرد: این تغییرات از شهریورماه امسال در کشور اجرایی شود.


 


کارگاه آموزشی توجیهی کمیسیون پزشکی حوزه توانبخشی منطقه 5 کشور با حضور معاونان و کارشناسان حوزه توانبخشی ادارات کل بهزیستی استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام و هرمزگان، به میزبانی شهرکرد برگزار شد.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است