3 هزار معلول کرمانی در حوزه‌های ورزشی فعالیت دارند

26 مرداد 1395

عباس صادق‌زاده در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی فرزندان موسسه خیریه کوثر مشیز اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی تنها بخشی از فعالیت‌های موسسه خیریه است در صورتی که در زمینه‌های تربیتی نیز بسیار موفق عمل کرده و از افتخارات آن فرزندان بسیار خوب در حوزه تربیتی و رفتاری است.


 


وی ابراز داشت: در بخش تحصیلی نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی در میان فرزندان این مراکز شاهد هستیم و موفقیت‌های ورزشی در کنار دیگر رتبه‌های آنها قرار دارد.


 


صادق‌زاده عنوان کرد: در استان کرمان 3 هزار نفر از فرزندان معلول در حوزه ورزشی وارد شده‌اند که در مقایسه با دیگر استان‌ها آمار قابل تاملی است و 500 نفر از فرزندان بهزیستی استان کرمان در رشته‌های ورزشی صاحب رتبه هستند.


 


وی افزود: در بین استان‌های کشور، کرمان 13 درصد از ورزشکاران شرکت کننده در پارالمپیک را دارد که هشت نفر ورزشکار و دو نفر مربی هستند.


 


صادق‌زاده گفت: این مسأله نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مدیران دغدغه‌های متعدد به ویژه در حوزه ورزش وجود دارد.


 


وی ادامه داد: به مواردی که سلامت عمومی فرزندان را تامین می‌کند توجه شود، مواردی که در پیشگیری از آسیب‌ها و ایجاد تفکر سلامت محور موثر واقع می‌شود.


 


مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 57 مرکز خیریه در استان کرمان داریم که با مشکلات آنها از نزدیک آشنا هستیم و مهمترین آن در بخش تربیتی و آموزشی است، اما در موسسه خیریه مشیز سرمایه‌گذاری روی ورزش نیز انجام می‌گیرد.


 


وی ابراز داشت: وظیفه همه ماست که در رفتار اجتماعی نسبت به موفقیت جامعه تلاش کنیم.


 


صادق‌زاده گفت: موسسه خیریه کوثر مشیز موفقیت‌های بسیار خوبی در بخش شبه خانواده و معلولیت داشته و جزو مراکز موفق است، اما می‌توانیم زمینه کار را در بحث‌های پژوهشی هم فراهم کنیم که فرزندی دچار مشکلات و آسیب شده از آن جلوگیری کنیم.


 


وی ادامه داد: باید هر روز شاهد کم شدن بچه‌های این مراکز باشیم که این مسئله با تفکر عالمانه و پژوهش و برنامه برای کنترل و پیشگیری در همه زمینه‌ها مسیر می‌شود.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است