اجرای برنامه افزایش مهارت‌های روزمره معلولان

31 مرداد 1395

حسین نحوی نژاد در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مسئول مناسب‌سازی کشور از اقدام مشترک این معاونت با ستاد مناسب‌سازی کشور مبنی بر دخالت در زندگی افراد معلول خبر داد و گفت: در حال حاضر در پایه‌ریزی شهری به سهولت دسترسی برای معلولان توجه نشده است.


 


وی با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ترمینولوژی وارد شد، اذعان کرد: در این قانون بحث مناسب‌سازی پررنگ و ستاد مناسب‌سازی کشور با حضور وزیر کشور فعال شد؛ امیدواریم در بازنگری مجدد در برگشت شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی بتوانیم این لایحه را به تصویب صحن علنی برسانیم و از حجم مشکلات معلولان بکاهیم.


 


وی با اشاره به عضویت ایران به کنوانسیون حقوق معلولان با 87 رای، ادامه داد: کنوانسیون حقوق معلولان بسیار جامع است و تمام زوایای زندگی فرد معلول را از حق حیات تا حق دسترسی در برمی‌گیرد؛ لذا به مدد این مهم باید دنیا به سمتی رود که منتظر تولد یک معلول نباشد که قطعا قسمت اعظم تحقق این امر فرهنگسازی است.


 


نحوی‌نژاد از احیاء یا همان مهارت‌های روزمره زندگی خبر داد و گفت:ADL شامل خوردن، آشامیدن، استحمام، نظافت روزانه، لباس پوشیدن، توالت کردن و همچنین امور مربوط به جابجائی‌ها می‌باشد که در این راستا مراقبین فرد معلول را دچار فرسودگی می‌کند. لذا سازمان بهزیستی کشور با ورود به زندگی فرد معلول درصدد فراهم آوردن ارگونومی و شرایط مناسبی برای آنهاست که امسال اعتباراتی را برای اجرا درنظر گرفته است.


 


معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: اکنون برای تحقق این امر با شناسایی افراد معلول به خصوص در معلولیت شدید در زندگی آنها ورود پیدا خواهیم کرد و در ادامه با اقدامات مبتنی بر خانواده به نوعی مناسب‌سازی را محقق و از انزوای معلولان جلوگیری می‌کنیم.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است