توانبخشی اجتماعی معلولان با وسایل کمک توانبخشی جسمی

31 مرداد 1395

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به ضرورت تهیه و تأمین وسایل کمک توانبخشی استاندارد برای معلولان، گفت: وسایل کمک توانبخشی، توانبخشی اجتماعی برای معلولان را به‌همراه دارد.


 


«محمدحسین غنیمت» در نشست هم‌اندیشی معاونین توانبخشی و کارشناسان توانپزشکی منطقه شش بهزیستی کشور که با حضور استان‌های اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، لرستان به میزبانی یزد برگزار شد، با بیان این‌که وسایل کمک توانبخشی برای توانمندسازی فعال معلولان است، اظهار کرد: وسایل کمک توانبخشی علاوه‌بر توانبخشی جسمی، توانبخشی اجتماعی را برای معلول به همراه دارد.


 


وی با اشاره به ضرورت پویا کردن توانبخشی افراد معلول، تصریح کرد: در صورت به‌کارگیری مناسب و به موقع وسایل و تجهیزات کمکی، کیفیت زندگی افراد معلول به نحو بارزی ارتقاء پیدا می‌کند.


 


معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به ارزیابی، انتخاب و ارائه وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان، افزود: استفاده از وسایل کمکی در انجام مستقل وظایف و نقش معلولان در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقاء سطح کیفیت آن تأثیر زیادی دارد.


 


این مقام مسئول در مورد فرآیند تأمین وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل‌های جاری خود پس از بررسی نیازهای افراد معلول در گروه‌های مختلف و طی فرآیند تعیین شده در کمیته تخصصی استان نسبت به تامین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موجود اقدام می‌کند.


 


غنیمت با اشاره به توزیع وسایل نابینایی از طریق جامعه نابینایان در استان، یادآور شد: توزیع وسایل توانبخشی ویژه معلولان در یزد به جامعه معلولین استان سپرده شده است.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است