تیم بسکتبال با ویلچر ایران از صعود به مرحله حذفی بازماند

23 شهریور 1395

در ادامه بازی های مرحله گروهی بسکتبال با ویلچر بازی های پارالمپیک 2016 ریو، تیم بسکتبال با ویلچر آلمان ازسد برزیل میزبان گذشت و به عنوان تیم چهارم راهی مرحله حذفی شد.


تیم های بسکتبال با ویلچر آمریکا، انگلیس و برزیل سه تیم دیگر گروه دو هستند که به مرحله حذفی راه یافتند. تیم بسکتبال با ویلچر ایران باید برای انتخاب تیم نهم و دهم بازی های پارالمپیک 2016 پنجشنبه آینده مقابل ژاپن بازی کند.


تیم بسکتبال با ویلچر ایران  در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های بسکتبال با ویلچر بازی های پارالمپیک 2016 ریو با نتیجه 48 بر 72 تیم الجزایر را شکست داده بود.


صعود ایران به مرحله حذفی در گرو برد برزیل میزبان از آلمان بود که در بازی پایانی مرحله گروهی، این آلمان ها بودند که با نتیجه 73 بر 61 از سد میزبان گذشتند و به جای ایران به مرحله حذفی صعود کردند.


ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در چهار دیدار قبلی خود آلمان را با نتیجه 69 بر 63 شکست دادند و از تیم های انگلیس، آمریکا و برزیل با نتایج 60 بر 84 و 44 بر 93 و 50 بر 73 شکست خوردند.


در رقابت های بسکتبال با ویلچر از هر گروه چهار تیم به مرحله بعدی صعود می کنند.


تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان از سال 2008 میلادی با یک محرومیت پنج ساله روبرو بود و به همین دلیل نتوانست در بازی های پارالمپیک 2012 لندن حضور یابد.


محرومیت بسکتبالیست معلول ایران پس از آن رخ داد که این تیم در بازی های پارالمپیک 2008 پکن به دلایلی مقابل آمریکا حاضر نشدوهمین بهانه تیم بسکتبال با ویلچر ایران را برای مدت پنج سال از حضور در میادین بین المللی محروم کرد.


تیم بسکتبال با ویلچر ایران برای کسب سهمیه اعزام به بازی های پارالمپیک 2016ریودوژانیرو برزیل در رقابت های 2015قهرمانی آسیا وانتخابی پارالمپیک به میدان رفت و بعد از استرالیا به عنوان نایب قهرمان قاره، سهمیه المپیک گرفت.


پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو با حضور چهار هزار و 335 ورزشکار از بیش از 160 کشور جهان از صبح پنجشنبه در شهر ریودوژانیرو آغاز شد. این بازی ها در 23 رشته ورزشی برگزار می شود.


ورزش هایی که اکنون در برنامه مسابقات پارالمپیک قرار دارند شامل بسکتبال با ویلچر، پاروزنی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو نابینایان و کم بینایان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، راگبی با ویلچر، شنا، شمشیربازی با ویلچر، قایقرانی بادبانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و بوچیا است.


کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 13 رشته ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در این دوره از بازی ها حضور دارد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است