سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر: اولویت من خدمت به ایران است

27 شهریور 1395

آقاکوچکی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ریودوژانیرو برزیل،گفت: نزدیک به 25 سال است برای بسکتبال ایران زحمت کشیده ام و حاضر نیستم خدمت در کشورم را رها کنم.


سرمربی بسکتبال با ویلچر ایران توضیح داد: صحبت هایی با مسئولان ورزش پارالمپیک پاکستان برای راه اندازی بسکتبال با ویلچر این کشور داشته ام، اما محتوای این صحبت ها فقط کمک به راه اندازی این رشته ورزشی در پاکستان بوده است.


آقاکوچکی افزود: با بسیاری از کشورها برای همکاری گفت و گو داشته ام، اما این گفت و گوها به معنی آن نیست که من مسئولیت سرمربیگری کشور خاصی را بپذیرم.


وی گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور همسایه ایران است، شاید این امکان برایم فراهم باشد تا به صورت کوتاه مدت به آنها در راه اندازی تیم بسکتبال با ویلچرشان کمک کنم. همانگونه که پیش از این به کشور مالزی برای در این رابطه کمک کردم.


تیم بسکتبال با ویلچر ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو با کسب مقام دهم به کار خود پایان داد.


این تیم در مرحله گروهی بسکتبال با ویلچر بازی های پارالمپیک ریو، دو پیروزی مقابل آلمان و الجزایر و سه باخت مقابل تیم های آمریکا، انگلیس و برزیل داشت و در مصاف با تیم بسکتبال با ویلچر ژاپن نیز برای انتخاب رتبه نهایی در بازی های پارالمپیک تن به شکست داد و با عنوان دهمی به کار خود در بازی های پارالمپیک 2016 ریو پایان داد.


تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان از سال 2008 میلادی با یک محرومیت پنج ساله روبرو بود و به همین دلیل نتوانست در بازی های پارالمپیک 2012 لندن حضور یابد.


محرومیت بسکتبالیست های معلول ایران پس از آن رخ داد که این تیم در بازی های پارالمپیک 2008 پکن به دلایلی مقابل آمریکا حاضر نشد و همین موضوع تیم بسکتبال با ویلچر ایران را برای مدت پنج سال از حضور در میادین بین المللی محروم کرد.


تیم بسکتبال با ویلچر ایران برای کسب سهمیه اعزام به بازی های پارالمپیک 2016ریودوژانیرو برزیل در رقابت های 2015 قهرمانی آسیا و انتخابی پارالمپیک به میدان رفت و بعد از استرالیا به عنوان نایب قهرمان قاره کهن، سهمیه المپیک گرفت.


پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو از 18شهریور ماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از بیش از 162 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.


ایران نیز با 111ورزشکار (88ورزشکار مرد و 23ورزشکار زن ) در 12رشته ورزشی با شعار «توکل، اراده و افتخار» برای هشتمین بار در این رقابتها حضور دارد.


این بازی ها 28شهریور ماه به کار خود پایان می دهد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است