تلاش برای حمایت از معلولان ناشنوا و نابینای جامعه مهاجر/در دریافت مجوزهای قانونی نیازمند حمایتیم

27 شهریور 1395

سمیه حسینی دانش آموخته روان شناسی  درباره فعالیت‌های این گروه فرهنگی، گفت: مدت چهار سال است که در استان اصفهان با محوریت آموزش و ایجاد فضای هنری برای معلولين افغانستانی استان مشغول به فعالیت هستیم.


 


حسینی تصریح کرد: این گروه متشکل از ناشنوايان و نابینایان مهاجر افغانستانی است که در رشته‌های سرود و اجرای نمایش مشغول به فعالیت هستند و تا کنون نیز توانسته‌اند در مسابقات داخلی جمهوری اسلامی ایران مقام‌های نخست را کسب کنند.


 


این مربی ويژه معلولين افغانستانی از چگونگی آشنایی خود با این قشر از مهاجرین گفت: خواهر کوچکم از نعمت شنیدن محروم است و من اولین آموزش‌های خود را در کلاس‌های گفتار درمانی خواهرم دیدم و بعد از اینکه او در گروه سرود دوستان ایرانی شرکت کرد، متوجه ظرفیت‌های بالای مهاجرین در این رشته شدم و استارت تشکیل گروه سنا را به کمک پدرم در اصفهان زدم.


 


وی در مورد چگونگی شناسایی این افراد بیان داشت: در استان اصفهان تنها یک مدرسه ویژه ناشنوايان وجود دارد و ما از طریق همین مدرسه معلولين ناشنوای افغانستانی را شناسایی کردیم.


 


حسینی اضافه کرد: طی یک برنامه به صورت کاملا اتفاقی با بچه‌های نابینای مهاجر نیز آشنا شدیم و در حال حاضر این افراد نیز در گروه ما مشغول به فعالیت هستند.


 


این دانش آموخته رشته روان شناسی از عدم وجود آموزه‌های علمی و فرهنگی درباره معلولان جسمی در بین خانواده‌های افغانستانی گلایه و تاکید کرد: متاسفانه خانواده‌های افغانستانی که در میان خود کودک یا فرد معلولی دارند، هیچ گونه تلاشی در راستای آموزش نمی‌کنند؛ به طوری که ما در گروه سنا نیز هیچ حمایت معنوی از این خانواده‌ها دریافت نمی‌کنیم.


 


مربی و سرپرست گروه فرهنگی هنری «سنا» ویژه معلولين مهاجر افغانستانی با بیان اینکه تا کنون هیچ ارگان یا خیّری حاضر به همکاری و پشتیبانی این گروه نشده است، خاطرنشان کرد: از خيرين و ارگان‌های فعال در این زمینه تقاضا می‌کنیم ما را در دریافت مجوزهای قانونی برای فعالیت این گروه فرهنگی و هنری حمایت کنند تا دست کم بتوانیم در زمینه کودکان معلول به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است