خوشحالم تفکر مردم نسبت به معلول و معلولیت را تکان دادم

28 شهریور 1395

جوانمردی در ابتدای ورود به فرودگاه شهید آیت الله دستغیب در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص استقبال مردم از وی گفت: وقتی در ریو بودم پدر و مادرم همه از لطف و مهربانی مردم شیراز و بسیاری از هموطنان چه آشنا چه غریبه نسبت به من سخن می گفتند که فکر نمی کردم واقعا اینگونه باشد اما با این استقبالی که در فرودگاه شیراز اتفاق افتاد متوجه شدم که مردم ما چقدر گل هستند و خوب درک کردند.


بانوی طلایی کاروان ایران در پارالمپیک ریو افزود: امیدوارم توانسته باشم، گوشه ای از تفکر مردم نسبت به معلول و معلولیت را تکان بدهد که با این استقبال پرشور، متوجه شدم این اتفاق افتاده است.


وی ادامه داد: همیشه به دنبال تغییر این تفکرات بودم و امروز از صمیم قلب خوشحالم که مردم خوب استانم اینگونه قدردان تلاش معلولان هستند.


جوانمردی این استقبال را خیلی عالی توصیف کرد و گفت: دست همه را میبوسم و امیدوارم باز هم در مسابقات آتی بتوانم کسب این مدال را تکرار کنم و دل مردم را شاد کنم.


استقبال از ساره جوانمردی


این قهرمان شیرازی در خصوص عدم استقبال از ورزشکاران در تهران گفت: زمانی که وارد فرودگاه تهران شدیم شخص خاصی برای استقبال نیامده بود و یک مراسم خیلی ساده و ابتدایی انجام شد که برخی از دوستان شکایت و گلایه داشتند اما جواب من این بود که مسئولین چه بیایند و چه نیایند ما دوستشان داریم و افتخار می کنیم که مسئولین کشورمان هستند و با نیامدنشان ذره ای از تلاش و انگیزه ما کم نمی شود چه بسا این انگیزه برای حضور قوی تر در میادین بزرگتر بیشتر می شود.


تنها بانوی دو مدال زرینی کشورمان در طول تاریخ المپیک در خصوص مدال آوری خود نیز گفت: روزی که ورزش تیراندازی را شروع کردم به عنوان یک ورزش قهرمانی و مدال آور به آن نگاه نکردم اما به هر حال سارا جوانمردی همه تلاشش را می کند که باز هم بتواند بدرخشد و دل همشهری ها و هموطنانش را شاد کند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند مسئولین این بار به مدال آوری وی توجه خواهند کرد؟، گفت: مسئولین ما همیشه طلا برایشان نماد است. دور قبل که من در رقابتهای پارالمپیک لندن مدال برنز آوردم نه استقبال خوبی شد و نه ارزشی داده شد اما این بار با دو طلا برگشتم تا ببینم مسئولین استان می خواهند برای رنگ طلای من چکار کنند؟ امیدوارم شاهد گوشه چشمی از سوی مسئولین استان باشم و این اتفاق حقیقتا مرا خوشحال می کند و به من انگیزه می دهد.


استقبال از ساره جوانمردی


گفتنی است ساره جوانمردی در نخستین رقابت خود که شامگاه نوزدهم شهریورماه 95 برگزار شد در ماده تپانچه بادی 10متر، مدال ارزشمند طلا را برگردن آویخت و اولین مدال طلای کاروان اعزامی ایران در این مسابقات را کسب کرد.



جوانمردی همچنین شامگاه بیست و چهارم شهریور ماه 95 در ماده تپانچه خفیف به مسافت 50 متر میکس، نشان طلا گرفت و به عنوان نخستین زن ایرانی که در تاریخ پارالمپیک ایران 2 مدال طلا کسب کرده است، معرفی شد.


جوانمردی دراین ماده که در سالن تیراندازی شهر ریو دو ژانیرو برزیل برگزار شد با امتیاز 189.5 قهرمان شد و رکورد پارالمپیک را نیز جابه جا کرد.


 



سمیرا ارم دیگر بانوی تیرانداز شیرازی شرکت کننده دراین رقابت ها نیز که به همراه جوانمردی به شیراز بازگشت، در نخستین سال حضور خود در پارالمپیک نتوانست مقامی کسب کند.


دیگر مسافر این پرواز، سامان بلاغی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بود که به مقام دهم دست یافت.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است