برنامه وزارت ورزش برای استقبال از "جانباز وطن"

31 شهریور 1395

مشاورعالی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های این وزارت‌خانه برای استقبال از پیکر مرحوم بهمن گلبارنژاد را تشریح کرد.


 


عبدالحمید احمدی طبق هماهنگی که با کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان انجام دادیم، در صورتی که پیکر این ورزشکار پارالمپیکی از طریق دوبی مستقیم به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل شود، یک مراسم تشییع خوب و با شکوهی در شأن این ورزشکار برگزار خواهیم کرد، اما در صورتی که از دوبی به شیراز منتقل شود در این صورت مشخص نیست چه برنامه‌ای برای این ورزشکار خواهیم داشت. به هر صورت فعلا این برنامه قطعی نیست و منتظر قطعی شدن وضعیت او برای رسیدن به کشور هستیم.


 


وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مراسم تشییع پیکر این ورزشکار انجام خواهد شد، گفت‌: پیش‌بینی ما این است که این مراسم روز پنجشنبه باشد، اما به‌ هر حال چون تشریفات اداری دارد و باید در برزیل تشریفات اداری صورت گیرد هنوز مشخص نیست که روز پنجشنبه به ایران بیاید یا خیر. منتظر هستیم تا کارها انجام شود و زمانی که بازگشت وی به ایران به طور قطعی مشخص شود، بر اساس برنامه پیش‌بینی شده سعی خواهیم کرد مراسم تشییع باشکوهی را برای بهمن گلبارنژاد برگزار کنیم.


 


احمدی ‌اضافه کرد: با توجه به این که محل زادگاه گلبارنژاد شیراز است و تبعا باید پیکر وی به شیراز منتقل شود، در حال‌ حاضر هر گونه اظهار نظری قطعیت ندارد و ما منتظر هستیم تا ببینیم مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون چه برنامه‌ای را برای انتقال او به ایران خواهند داشت. در حقیقت منتظر تعیین تکلیف وضعیت او هستیم.


 


مشاور عالی وزارت ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قرار است در مراسم تشییع پیکر او قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی حضور داشته باشند، توضیح داد: با توجه به موج گسترده‌ای که درگذشت این ورزشکار در کشور ایجاد کرد و آحاد مختلف با خانواده این ورزشکار پارالمپیکی ابراز همدردی کرده‌اند، تمام تلاش ما بر این است که تشییع پیکر او با حضور قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.


 


وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد وزارت ورزش و جوانان از این ورزشکار پارالمپیکی در حد یک قهرمان پارالمپیکی تجلیل به عمل آورد، افزود: هنوز راجع‌ به این مساله با کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان صحبتی مطرح نشده است و باید در این باره پیشنهادی از سوی آنها صورت بگیرد تا راجع‌ به آن به یک جمع بندی کلی برسیم. البته صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان حمایت کاملی را از خانواده‌ این جانباز به عمل خواهد آورد. من امیدوارم که پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان از سوی بنیاد شهید برای این ورزشکار پارالمپیکی به نتیجه‌ برسد تا بتوانیم مزایایی را برای خانواده‌ این قهرمان پارالمپیکی در نظر بگیریم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است