الله‌مانی: به دنبال قهرمانی در رقابت‌های جهانی آرژانتین هستیم

10 مهر 1395

سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره با اشاره به حذف فوتبال هفت نفره از رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: تمام تلاشمان بر این است که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین که شهریور سال آینده برگزار خواهد شد، قهرمانی خود را تثبیت کنیم.


 


امین الله‌مانی با بیان این که به خاطر کم کاری فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره، متاسفانه این رشته‌ از پارالمپیک ۲۰۲۰ حذف شده است، اظهار کرد: به دلیل عدم توسعه‌یافتگی این رشته و به خاطر کم کاری فدراسیون جهانی فوتبال هفت‌نفره و حضور تیم‌های کمتر در این رشته، متاسفانه فوتبال هفت‌نفره در رقابتهای پارالمپیک ۲۰۲۰ حضور نخواهد داشت؛ اما با این حال باز منتظر رایزنی‌های کشور ژاپن هستیم تا مانع حذف حضور فوتبال هفت نفره در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ شود. هر چند معتقدم تلاش‌های کشور میزبان نیز چون صاحب سکو در این رشته نیست، بی نتیجه‌ خواهد بود و همه چیز بستگی به عملکرد فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره دارد که در این رشته به توسعه یافتگی خوبی برسد و تعداد کشورهای بیشتری را راغب به شرکت در این مسابقات کند.


 


وی در خصوص تفاوت فوتبال هفت نفره با فوتبال ۱۱ نفره، اظهار کرد: قوانین این رشته نیز تابع قوانین فیفا است و تنها تفاوت آن با فوتبال ۱۱ نفره، اعمال نشدن قانون آفساید و کوچک بودن ابعاد دروازه و زمین آن است. در غیر این صورت تمام قوانینی که فوتبال یازده نفری دارد، در این رشته نیز قوانین اجرا می‌شود. البته چون آفساید ندارد، بازیکن مجبور است کل زمین ۷۵ متر را بدود و فشار بیشتری را به خود تحمیل کند.


 


سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال هفت نفره از اعلام آمادگی ایران برای قبول میزبانی مسابقات ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا عنوان کرد و گفت‌: به جز ایران، هند و ژاپن نیز آمادگی خود را برای پذیرش این میزبانی اعلام کردند که قرار است دو ماه آینده در اجلاس کمیته‌ ملی پارالمپیک در اسپانیا این موضوع مطرح و سپس میزبان مسابقات آسیایی فوتبال هفت نفره مشخص شود.


 


الله مانی همچنین از غیبت این رشته در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، اندونزی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توسعه یافتگی فوتبال هفت نفره، متاسفانه این رشته حق شرکت در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی را ندارد. البته به جز این رشته، فوتبال پنج نفره نابینایان نیز به خاطر این مشکل مجوز شرکت در این مسابقات را ندارد.


 


سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال هفت نفره تاکید کرد: برای این که بتوانیم برتری خود را در این رشته نشان دهیم، سعی خواهیم کرد در مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره که شهریور سال آینده در آرژانتین برگزار می‌شود، ضمن دفاع از عنوان نایب قهرمانی خود در مسابقات ۲۰۱۰ جهانی هلند، در آرژانتین روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم.


 


وی ‌اضافه کرد: در مسابقات پارالمپیک ریو اگر فرصت کافی برای کار بدنسازی داشتیم، بدون شک در ریو نیز به جای کسب مدال نقره، طلا کسب می کردیم. اما متاسفانه شرایط تیم برای اعزام به ریو به گونه‌ای بود که بازیکنان از نظر بدنی آماده نبودند. البته من معتقدم بازیکنان هر چه در توان داشتند به اجرا گذاشتند تا بهترین نتیجه‌ را کسب کنند. به‌ هر حال برای آرژانتین فرصت کافی برای آماده سازی تیم از نظر بدنی داریم و تمام تلاشمان کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها خواهد بود.


 


الله مانی با اشاره به نداشتن زمین چمن تمرینی مخصوص ورزش جانبازان و معلولان، گفت‌: اگر فدراسیون جانبازان و معلولان از یک زمین تمرینی اختصاصی برخوردار باشد، نه تنها مشکل ما، بلکه رشته‌های دوومیدانی و تیروکمان نیز که فاقد زمین تمرینی هستند، مرتفع خواهد شد.


 


وی در پایان با اشاره به نصف بودن پاداش رشته‌های تیمی در بازی‌های پارالمپیک ریو، خاطرنشان کرد: واقعا نمی‌دانم وزارت ورزش و جوانان با چه نگاه کارشناسی اقدام به نصف کردن پاداش مدال آوران رشته‌های تیمی کرده است و چه دلیل و استدلالی پشت این قضیه است. از نظر روحی _ روانی این مساله ورزشکاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. واقعا اگر با نگاه کارشناسانه این کار صورت گرفته، مسئولان وزارت ورزش و جوانان بهتر است آن را بازگو کنند تا ورزشکاران پارالمپیکی در آینده با خیال راحت‌تر و با انگیزه بالاتری در صحنه رقابت‌های پارالمپیک حضور پیدا کنند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است