داوری: تاکنون در مورد اساسنامه‌ چالشی با فدراسیون جهانی ناشنوایان نداشته‌ایم

14 مهر 1395

سرپرست فدراسیون ناشنوایان با بیان این که از سوی کمیته ملی المپیک هیچ نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است، گفت‌: قوانین بین‌المللی این رشته هیچ منافاتی با اساسنامه فعلی فدراسیون برای برگزاری انتخابات ندارد. قطعاً اگر مشکلی بود، به ما نیز نامه ابلاغ می‌شد.


 


افشین داوری با اشاره به مخالفت وزارت ورزش و جوانان برای به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون ها به مدت یک سال، افزود: اگر قرار بود برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها به مدت یک سال به تعویق بیفتد، قطعاً وزارت ورزش و جوانان آن را تکذیب نمی‌کرد. پس هیچ منعی برای برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد. ضمن این که هنوز هیچ نامه‌ای از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ناشنوایان مبنی بر مغایرت داشتن اساسنامه این فدراسیون با قوانین بین‌المللی این رشته به ما ابلاغ نشده که انتخابات این فدراسیون به تعویق بیفتد.


 


سرپرست فدراسیون ناشنوایان گفت: اساسنامه این فدراسیون مطابق با قوانین بین‌المللی فدراسیون ناشنوایان است و تاکنون هیچ چالشی با فدراسیون بین‌المللی نداشتیم. در حقیقت تمام موارد قانونمند تعریف شده است.


 


وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد من باید یک اساسنامه مدون و کلی توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تدوین شود و پس از این که کلیه فدراسیون‌ها دیدگاه‌ها و نظراتشان را مطابق با قوانین و مقررات خود در اساسنامه اعمال کردند و در مجمع تصویب شد، برای تایید نهایی به فدراسیون جهانی ارسال شود تا تمامی فدراسیون‌ها از یک اساسنامه واحد که براساس قوانین و مقررات فدراسیون جهانی است، برخوردار شوند. این که هر فدراسیونی برای خود یک اساسنامه مجزا داشته باشد که برای شرکت در مجامع انتخابات به تایید فدراسیون جهانی آن رشته برسد، کار اشتباهی است.


 


سرپرست فدراسیون ناشنوایان گفت‌: فکر نمی‌کنم فدراسیون ناشنوایان از نظر اساسنامه‌ مشکلی برای برگزاری انتخابات داشته باشد. به‌ هر حال سعی می‌کنم دوباره این مساله را پیگیری کنم تا ببینم تکلیف چیست؟


 


وی در پایان پیرامون این پرسش که چون این رشته المپیکی نیست، احتمال دارد به خاطر این مساله از سوی کمیته ملی المپیک نامه‌ای دریافت نکرده باشید، خاطر نشان کرد: اگر مشکل اساسنامه‌ای برای برگزاری انتخابات وجود داشته باشد، دیگر بحث المپیکی یا پارالمپیکی بودن مطرح نیست. قطعا مشکلی از نظر اساسنامه نداشتیم که نامه‌ای از سوی کمیته ملی المپیک به ما ابلاغ نشده است. به‌ هر صورت در شرایط کنونی برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد و وزارت ورزش و جوانان نیز این مساله را تایید کرد.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است