شناسایی 44 هزار معلول در گیلان

17 مهر 1395

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: امسال 44 هزار و 500 نفر معلول در گیلان شناسایی شده است.


محمدرضا پارسی در مراسم تجلیل از برگزیدگان و نخبگان بهزیستی استان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به اینکه سال گذشته جامعه معلولان و آسیب‌دیدگان استان 37 هزار و 500 نفر بوده است، افزود: از این تعداد 17 هزار و 400 نفر دارای مشکلات جسمی حرکتی، 12 هزار معلول ذهنی، سه هزار و 300 نفر بیماران روانی مزمن و بقیه نابینایی و ناشنوایی را شامل می‌شوند.


 


وی گفت: گیلان نخستین استان کشور در حوزه سالمندی بوده و امید به زندگی در این استان بالا رفته است.


 


وی با بیان اینکه 38 مرکز شبانه‌روزی در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: 12 مرکز مربوط به سالمندان و 6 مرکز مربوط به معلولان روانی مزمن است که 2100 نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.


 


مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه 140 خانواده چند معلولی داریم، خاطرنشان کرد: تلاش ما برطرف کردن مشکلات اقشار معلولان جامعه هدف بهزیستی است.


 


وی اظهار کرد: اولین مرکز نگهدای کودکان اوتیسم سال گذشته در استان راه اندازی شد.


 


مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: اولین مرکز کودکان بی سرپرست دارای معلولیت ذهنی امسال در شهرستان آستانه اشرفیه راه اندازی شده است.


 


وی با بیان اینکه 30 مرکز روزانه در کارگاه حرفه‌آموزی بهزیستی استان مشغول فعالیت است، تصریح کرد: 1000 نفر در این کارگاه‌ها تحت پوشش هستند.


در پایان این مراسم کتاب شعر «باران واژه‌ها» اشعار هشت معلول گیلانی و همچنین کتاب «شایستگان» با محتوای موفقیت‌های 76 معلول در عرصه‌های مخنلف ورزشی، هنری و ... در این مراسم رونمایی شد. همچنین از سفیران فرهنگی و اجتماعی و نخبگان حوزه بهزیستی گیلان تجلیل شد.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است