لایحه افزایش مستمری خانواده‌های دارای معلول به مجلس ارایه شد

17 مهر 1395

رئیس سازمان بهزیستی از ارایه لایحه پیشنهادی دولت درباره افزایش مستمری خانواده‌های دارای معلول، به مجلس شورای اسلامی خبر داد.


 


انوشیروان محسنی بندپی در شورای اداری شهرستان بستان‌آباد اظهار کرد: لایحه‌ پیشنهادی دولت در خصوص افزایش سه برابری مستمری خانواده‌های دارای یک نفر معلول سازمان بهزیستی به مجلس ارایه شده است.


 


وی افزود: همچنین لایحه‌ حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز به مجلس ارایه شده است که برعکس لایحه‌ سال ۸۳، سازمان برنامه‌ریزی موظف است هزینه‌های مالی را در این خصوص تامین کند.


 


وی در خصوص اقدامات سازمان بهزیستی در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز گفت: سال گذشته برای بیش از ۴۵هزار نفر اشتغال‌زایی توسط بهزیستی انجام گرفته است. تامین مسکن و همچنین ارائه‌ تسهیلات در این زمینه نیز از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است.


 


محسنی بندپی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید بیشترین بازدید را از مراکز سالمندی و معلولان داشته است، بیان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا مشکلات افراد و مددجویان بهزیستی را که در اثر نابرابری‌ها دچار معضلاتی شده‌اند را حل کرده و امید و نشاط را به خانواده‌هایشان بازگرداند.


 


وی درباره نواقص و کمبودهای ساختمان اوژانس اجتماعی شهرستان بستان آباد، بیان کرد: بودجه‌های موجود استانی و شهرستانی بوده و از این رو در صورتی می‌توانیم تسهیلات ارائه دهیم که در طرح تملک قرار گیرد.


 


وی با تاکید بر اینکه در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی مشکلی نداریم، گفت: در این راستا برای هر نفر وام ۱۵ میلیونی با بهره‌ چهار درصد ارایه می‌دهیم و درصورتی که اشخاصی خواهان ایجاد اشتغال در سطحی بزرگ‌تر باشند، می‌توانند از صندوق توسعه‌ ملی استفاده کنند.


 


رئیس سازمان بهزیستی به همراه هیئت همراه با حضور در شهرستان بستان‌آباد به بازدید از کارگاه تولیدی حمایتی معلولان ذهنی این شهرستان پرداخت و در جلسه‌ی شورای اداری این شهرستان نیز حضور پیدا کرد


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است