ثبت اطلاعات یک میلیون و 400 هزار معلول در کشور

26 مهر 1395

کیوان دواتگران روز دوشنبه  با بیان اینکه این آمار همه معلولان جامعه نیست و برخی از آنها برای دریافت خدمات به این سازمان مراجعه نکردند افزود: بالاترین نرخ معلولان در بخش جسمی، حرکتی است که افزون بر 40 درصد آمار ثبت شده را به خود اختصاص داده اند و پس از آن معلولان ذهنی، اعصاب روان و حسی هستند.


وی توانمندسازی معلولان در راستای استقلال آنان را از جمله اهداف سازمان بهزیستی بیان کرد و گفت: 10 تا 15 درصد اعتبارات حوزه توان بخشی به برنامه های توانمندسازی معلولان تخصیص می یابد.


وی تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی معلولان و جامعه هدف بهزیستی ارتقای سلامت، افزایش آگاهی، آموزش و افزایش کمک به معیشت، شغل و مسائل اجتماعی و مشارکت اجتماعی و خودکفایی اقتصادی مورد تاکید است.


این مسئول با اشاره به اجرای برنامه توانبخشی مبنتی بر جامعه طی 2 دهه گذشته در کشور گفت: این طرح یکی از طرحهای موفق و از افتخارات نظام جمهوری است که در مناطق روستایی و حاشیه شهرها اجرا می شود.


مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد : در طرح یاد شده معلولان روستاها توسط مددکاران بهزیستی شناسایی می شوند و پس از بررسی های کارشناسی توسط مددکاران بهزیستی از طریق خانواده و جامعه مورد آموزش قرار می گیرند.


داوتگران اظهار کرد: خدمات 6 گانه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شامل غربالگری، آموزش در خانواده، آموزش خارج از خانواده، اعطای وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و مناسب سازی محیط زندگی است.


مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی اضافه کرد: 19 هزار نفر از کل معلولان زیر پوشش بهزیستی، حق پرستاری دریافت می کنند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است