نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویر احمد بیش از میانگین کشوری

28 مهر 1395

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 6000 معلول در این استان پشت نوبت برای دریافت خدمات توان بخشی بهزیستی هستند.


 


«سیدعلیرضا موسوی‌امجد» در همایش ملی معاونان اجتماعی بهزیستی کشور در یاسوج افزود: 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده‌اند که حدود 6100 نفر از آن‌ها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.


 


وی با بیان این‌که نرخ معلولیت در این استان 0.6 درصد بیش از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: بیشترین نوع معلولیت تاکنون ناشی از بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی بود.


 


مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود حدود 146 خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: ازدواج‌های فامیلی اصلی‌ترین علت بروز این نوع معلولیت در استان است.


 


موسوی امجد تصریح کرد: هم‌اکنون 23 مرکز توانبخشی و خدمات درمانی اعم از حمایتی، نگهداری، ویزیت در منزل و مراقبت شبانه‌روزی در کهگیلویه و بویراحمد به معلولان این استان خدمات‌رسانی می‌کنند.


 


وی تعداد خانواده‌های مستحق دریافت خدمات بهزیستی در حوزه معاونت اجتماعی را نیز افزون بر 7200 خانوار اعلام کرد و ادامه داد: هم‌اکنون 5020 خانوار از این تعداد با جمعیت حدود 17 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند. حدود چهار هزار و 960 خانوار از این تعداد زنان بی‌سرپرست هستند.


 


مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را توانمندسازی مددجویان و معلولان در قالب استفاده از تسهیلات بانکی و ارائه مشوق های لازم دانست و خاطرنشان کرد: سال 94 بیش از 445 فقره تسهیلات بانکی به جامعه هدف در این استان پرداخت شد.


 


در حاشیه برگزاری این همایش ملی نیز نمایشگاهی از دستاوردهای زنان بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی این استان در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، تابلو فرش‌های سنتی و سایر دست بافت‌های سنتی و عشایری نیز گشایش یافت.


 


آیین اختتامیه این همایش دو روزه فردا چهارشنبه، 28 مهر ماه با حضور انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است