مسابقات کشورهای اسلامی برگزار می‌شود

3 آبان 1395

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی ۲۲ اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال آینده به میزبانی کشور آذربایجان و در باکو برگزار می شود. طبق اعلام صورت گرفته در مورد رشته های حاضر در این دوره بازی ها، جودو و دو و میدانی تنها رشته هایی هستند که رقابت میان ورزشکاران آنها در بخش ورزش معلولان و نابینایان نیز برگزار خواهد شد.


 


بر همین اساس کمیته ملی پارالمپیک ایران که پیش از این با اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره حضور در بازی های کشور های اسلامی را تجربه کرده بود، قصد دارد با اعزام ورزشکار در دو رشته تعیین شده، حضور در دوره جدید این بازی ها را نیز تجربه کند.


 


طبق اعلام صورت گرفته مسابقات جودو چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی در بخش مردان در چهار وزن ۶۶-، ۷۳-، ۹۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم برگزار می شود. این رقابت ها در بخش بانوان تنها در دو وزن ۵۷- و ۷۰- کیلوگرم برگزار می شود. همچنین رقابت های دو و میدانی این دوره بازیها درماده پرتاب دیسک برگزار می شود. این مسابقات در بخش مردان در ۶ کلاس پیگیری می شود که ۵ کلاس ویژه نابینایان و یک کلاس ویژه معلولان است. در بخش بانوان هم رقابت های دو و میدانی در سه کلاس ویژه نابینایان برگزار می شود.


 


بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با سایت این کمیته ضمن اشاره به این مطلب اظهار داشت: طبق آنچه از سوی مسئولان برگزارکننده بازی های کشورهای اسلامی در اختیارمان گذاشته است، در مجموع در رشته جودو ۸ ورزشکار و در رشته دو و میدانی ۲۲ ورزشکار می توانیم به این بازی ها اعزام کنیم. یعنی در مجموع مجوز اعزام ۳۰ ورزشکار را داریم.


 


وی با بیان اینکه قاعدتا ایران در بخش بانوان رقابت های جودو نماینده ای نخواهد داشت، در مورد تعداد ورزشکاران اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی گفت: مسلما برای اعزام ورزشکار شرط و شروط هایی لحاظ می شود و بر اساس آن انتخاب ها صورت می گیرد.


 


معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: آنچه مسلم است حضور ورزش معلولان و نابینایان ایران در بازی های کشورهای اسلامی و در دو رشته جودو و دو و میدانی قطعی است. تعداد نهایی ورزشکاران و شرایط اعزام آنها پس از بررسی های دقیق مشخص و اعلام می شود.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است