مرکز مراقبتی و توانبخشی فرشتگان در استان کرمانشاه افتتاح شد

4 آبان 1395

مرکز مراقبتی و توانبخشی شبانه روزی معلولین ذهنی دختر بالای ۱۴ سال فرشتگان امروز سه شنبه با حضور مسئولین و جمعی از کارکنان اداره بهزیستی کرمانشاه افتتاح شد.


 


امید قادری در این مراسم اظهار داشت: در سطح استان ۳۹ مرکز نگهداری معلولین داریم که از بیماران و معلولین ذهنی، روانی، اوتیسمی و سالمندان در این مراکز نگهداری می شود.


 


وی افزود: برای معلولین بالای ۱۴ سال در سطح استان ۵ مرکز فعالیت دارند که این مرکز(فرشتگان) پنجمین مرکز نگهداری بیماران ذهنی با استانداردهای مناسب در استان است.


 


مدیر کل اداره بهزیستی استان کرمانشاه، خدمات در این مراکز را هم ردیف بیمارستانها دانست و بیان داشت: با این تفاوت که در مراکز نگهداری معلولین هم از نظر جسمی به بیماران رسیدگی می شود و هم از لحاظ روحی و روانی به بیماران معلول ارائه خدمات می دهند.


 


قادری خاطر نشان کرد: آنچه در این مراکز انجام می شود خدماتی است که بنا به مشکلات جسمی و روحی از جمله ویزیت پزشک و ارجاع به متخصص و در برخی مواقع انجام مراقبت های روان شناسی، بازتواتی افراد معلول که بتوانند در مواقع خطر از خود مراقبت کنند و همچنین در بخش دیگری اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات جهت خودکفایی این افراد است.


 


مدیر کل بهزیستی استان در پایان خواستار همکاری و پشتیبانی افراد خیر جهت کمک به مراکز نگهداری معلولین شد و یادآور شد: ماهیانه بخشی از یارانه های دولت برای نگهداری این افراد هزینه می شود و بخشی هم خانواده پرداخت می کنند اما این کافی نیست و باید در این زمینه افراد خیردر سطح استان ما را یاری کنند.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است