راهیابی ۱۳ کتاب به مرحله دوم جشنواره کتاب معلولیت و توانمندسازی

5 آبان 1395

داوری دومین دوره انتخاب بهترین کتاب «معلول، معلولیت و توانمندسازی» با همکاری موسسه خانه کتاب و دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و توسط ۲۱ داور از پیشکسوتان دانشگاه ها و موسسات علمی انجام شد.


 


در این دوره از جشنواره، آثار نویسندگان، محققان و مولفان معلول که کتاب‌هایی با هر موضوع به چاپ رسانده‌اند و مولفان غیرمعلول نیز که کتاب‌هایی با موضوع‌هایی درباره افراد دارای معلولیت یا برای معلولان به چاپ رسانده‌اند، داوری شدند.


 


در این دوره طی فراخوانی از همه نویسندگان، محققان و مولفان که کتاب هایی برای معلولان یا دربارۀ افراد دارای معلولیت به چاپ رسانده بودند و یا افرادی که دارای معلولیت هستند و کتاب هایی به چاپ رسانده اند، یا کتاب‌هایی به صورت گویا با هر موضوع آزاد تهیه کرده اند و تاییدیه توزیع عمومی و سراسری داشته اند دعوت شد، کتاب های خود را که در دوره ده ساله ۹۵ ـ۸۵ منتشر شده است به دبیرخانه انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران ارسال کنند. همچنین هر متقاضی می توانست حداکثر پنج اثر را در هر یک از بخش های موضوعی فوق ارسال کند.


 


پس از دریافت آثار، کتاب ها در موضوع های کلیات، روان شناسی، علوم اجتماعی، حقوق، علوم پزشکی، کامپیوتر، مهندسی برق، معماری، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، تربیت بدنی، نثر معاصر، شعر معاصر، ادبیات زبان های دیگر، تاریخ، زندگینامه و خاطرات، علوم انسانی و هنر کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، داستان تألیف کودک و نوجوان و داستان ترجمه کودک و نوجوان طبقه بندی شدند.


 


مراسم اختتامیه این جشنواره، روز ۲۳ آبان ماه در سالن قلم واقع در کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است