پرچمدار پارالمپیک ایران: والیبال نشسته بانوان ایران به استعدادیابی نیاز دارد

15 آبان 1395

‌پرچمدار کاروان پارالمپیک ایران و عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان، استعدادیابی را نیاز کنونی این رشته عنوان کرد.


 


‌عشرت کردستانی که برای تمرین چند روزی به خرم‌آباد آمده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: والیبال نشسته بانوان ایران نیاز به استعدادیابی دارد، تیم آمریکا در پارالمپیک چون دو بازیکن بلندقد داشت و روی دست دفاع همه توپ‌ها را می‌زدند، تیم ایران را شکست داد و اگر استعدادیابی کنیم و هر استان دو بازیکن با فیزیک خوب و قد بلند معرفی کند، خیلی عالی می‌شود.


 


وی کسب رتبه پنجمی پارالمپیک را با توجه به قرعه سخت و نخستین تجربه خوب قلمداد کرد و افزود: متأسفانه برزیل در والیبال نشسته بانوان و آقایان کاری ناعادلانه و بی‌سابقه انجام داد و تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان جهان را هم‌گروه و خودش را در گروه دیگری قرار داد و با این کار، شرایط ما را سخت کرد. اگر ایران در آن گروه قرار می‌گرفت، قطعاً جزو 4 تیم برتر می‌شدیم و برزیل با همین کار سوم شد.


 


کردستانی با اشاره به اینکه برای نخستین دوره در پارالمپیک شرکت کردیم، یادآور شد: قبلاً فقط به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شدیم و فروردین امسال نیز برای نخستین بار در جام جهانی شرکت کردیم و رقبا را از نزدیک دیدیم. تیم‌های چین و آمریکا تصور نمی‌کردند که جلوی ما به مشکل بخورند و بازی آنقدر برایشان سخت بود که از بازیکن‌های تعویضی استفاده نکردند.


 


دبیر هیأت جانبازان و معلولان کرمان با بیان اینکه والیبال نشسته بانوان ایران پیشرفت کرده، ادامه داد: این پیشرفت را مدیون آقای صاحبی مربی تیم ملی هستیم و اگر به رقابت‌های بیشتری اعزام شویم، بدون شک در دوره‌های بعدی پارالمپیک می‌توانیم حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.


 


وی با تأکید بر برگزاری مستمر رقابت‌های داخلی، خاطرنشان کرد: آذرماه رقابت‌های قهرمانی کشور والیبال نشسته بانوان و احتمالاً بهمن و اسفند نیز لیگ برگزار می‌شود.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است