به زودی راجع به اموال مشترک کمیته المپیک و پارالمپیک تصمیم‌گیری می‌شود

17 آبان 1395

دبیر کمیته ملی پارالمپیک پس از انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک درباره نحوه استفاده از اموال مشترک بین این دو کمیته گفت: برای مشخص شدن نحوه استفاده از این اموال، بزودی جلسه مشترکی برگزار خواهد شد.


 



مسعود اشرفی همچنین درباره اصلاح اساسنامه این کمیته افزود: پس از انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک بر اساس آنچه که در قانون انتزاع تاکید شده است، اصلاح اساسنامه این کمیته تا پایان آذر باید صورت بگیرد و به وزارت ورزش و جوانان و هیات دولت ارسال شود.


 


وی با بیان اینکه از سال 1379 که اولین مجمع کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شد و اساسنامه آن به تایید رسید و هیچ مشکل قانونی نداشتیم، خاطرنشان کرد: پس از انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، مسئولان در کمیته پارالمپیک با تشکیل تیم کارشناسی اصلاح اساسنامه این کمیته را در دستور کار خود قرار داده تا پایان آذر کار اصلاح را نهایی و پیش‌نویس اساسنامه اصلاح شده را جهت تایید تقدیم وزارت ورزش و هیات دولت خواهیم کرد.


 


اشرفی خاطرنشان کرد: بعد از تایید اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک در مجلس، تمام ساختار و تشکیلات کمیته بر اساس اساسنامه جدید تدوین و فعالیت‌های مطابق با قوانین و بودجه پیش‌بینی شده اجرایی خواهد شد.


 


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: تمام تلاش‌مان بر این است که در اساسنامه جدید، هم‌نگاهی به قوانین ملی و هم آیین‌نامه و مقررات بین‌المللی داشته باشیم تا در آینده شرایط خوبی را برای ورزش جانبازان و معلولان رقم بزنیم.


 


وی در پاسخ به این پرسش که انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک از نظر بودجه‌ای چقدر به نفع ورزش جانبازان و معلولان خواهد بود، اظهار کرد: این انتزاع از نظر مالی خیلی به نفع کمیته ملی پارالمپیک است. زیرا پیش از این مجبور بودیم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود مرتب به جیب کمیته ملی المپیک نگاه کنیم و بیشتر مواقع به خاطر عدم استقلال مالی کارهای کمیته به خوبی پیش نمی‌رفت و حتی در اجرای فعالیت‌ها به خاطر دیر رسیدن بودجه با موانع و مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم. اما الان چون از ردیف بودجه مستقل برخورداریم، بر اساس بودجه مصوب می‌توانیم فعالیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم و این انتزاع قطعا به نفع ورزشکاران جانباز و معلول نیز خواهد بود.


 



اشرفی در پایان پیرامون تغییرات ایجاد شده در راس وزارت ورزش و جوانان و حضور سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر گونه تفاوت در این زمینه زود است. ابتدا باید دید چه تغییراتی قرار است اتفاق بیفتد، به هر صورت امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد، به نفع ورزش کشور باشد.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است