مظلومی:فدراسیون نابینایان و کم بینایان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

18 آبان 1395

محمدرضا مظلومی در نشست مجمع انتخابی رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان مرکزی، افزود: هم اکنون بودجه ای که برای تحصیل افراد معلول در در نظر گرفته می شود سه تا چها برابر افراد عادی جامعه استو امید است در بودجه ورزشی این افراد نیز بازنگری شود و متناسب با نیاز واقعی این ورزشکاران بودجه برای آنان در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد: ورزشکاران نابینا برای حضور در تمرین و مسابقات ورزشی با مشکلات فراوانی روبه رو هستند و باید با تلاش، همت و موفقیت در مسابقه های مختلف خود و مشکلاتشان را به مسئولان نشان دهند.


رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان بیان کرد: حدود 1.5 درصد جامعه ایران را نابینا یا کم بینا تشکیل می دهند ولی این قشر امکانات خاصی برای حضور در عرصه های مختلف ورزشی برخوردار نیستند.


مظلومی ورزش نابینایان و کم بینایان را فرزند انقلاب دانست و گفت: این ورزش با پیروزی انقلاب در کشور ایجاد شد و باید با فرزند انقلاب، انقلابی رفتار شود.


وی، با یادآوری فعالیت فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در هشت رشته مردان و چهار رشته زنان، افزود: رشته بولینگ و تکواندو امسال در این فدراسیون تشکیل شد و امید است در این رشته ها ورزشکار به مسابقه های ملی و جهانی اعزام شود.


رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان افزود: حدود 120 میلیون ریال پارسال برای رفع مشکلات و توسعه ورزش قهرمانی به هیات های استانی این فدراسیون پرداخت شد و امسال نیز تا کنون 60 میلیون ریال در این زمینه به هیات های استانی پرداخت شده است.


سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در این نشست گفت: هیات نابینایان و کم بینایان برای حضور در مسابقات مختلف ورزشی و کسب مقام های قهرمانی نیازمند کسب درآمد مستمر دارد که برای این مهم نیازمند سالن ورزشی است تا با اجاره آن در ساعت های خالی بتوانند از آن کسب درآمد داشته باشد.


محسن غفاری افزود: این اداره کل در نظر دارد با انجام اقدام های قانونی یکی از سالن ورزشی استان را برای انجام تمرین ورزشکاران هیات نابینایان و کم بینایان و کسب درآمد مستمر در اختیار این هیات قرار دهد.


وی ادامه داد: سه قهرمان مسابقات المپیک و پارالمپیک ایران از استان مرکزی است که این قهرمانی ها در پی حضور در مسابقه های ملی و بین المللی به دست آمده و باید مسئولان هیات ها با زمینه سازی و تلاش بیشتر در این رشته ها زمینه حضور هرچه بیشتر ورزشکاران در عرصه های ملی و بین المللی فراهم کنند.


مصطفی رسولی در این نشست با کسب 14 رای به عنوان رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان مرکزی انتخاب شد.


هم اکنون 44 هیات ورزشی زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی فعالیت دارند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است