برگزاری اردوهای تفریحی برای ناشنوایان کشور در نطنز

18 آبان 1395

سیاوش سعیدی‌فرد اظهار کرد: مهم‌ترین رکن جوامع ارتباط اجتماعی است که بخش عمده ارتباطات از طریق شنیداری و با استفاده از کلام صورت می‌پذیرد که فرد ناشنوا به‌ طور طبیعی در این زمینه دچار محدودیت است و حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد را برای موفقیت در جامعه می‌طلبد.


 


وی افزود: جامعه ناشنوایان همچنان در انتظار این همت عالی از جانب مسؤولان استان خود هست که با حمایت همه‌جانبه بتوانند قدمی در راستای مباحث درمانی و همچنین رفاهی بردارد.


 


مدیرعامل کانون ناشنوایان نطنز بابیان اینکه ناشنوایان به‌ غیر از مشکل حس شنوایی مشکل جسمی دیگری ندارند گفت: متأسفانه این قشر از نظر روحی شرایط مطلوبی ندارند.


 


وی بیان کرد: کانون ناشنوایان نطنز از سال 1382 به‌ صورت غیررسمی فعالیت خود را شروع و توانستیم در سال 1392 مجوز رسمی را از مبادی بهزیستی و فرمانداری دریافت و فعالیت به‌ صورت جدی‌تر در یک مکانی که از سوی آموزش پرورش اختصاص داده‌شده بود انجام دهیم.


 


سعیدی‌فرد خاطرنشان کرد: البته از سال گذشته تا به‌ حال مکان مشخصی برای فعالیت نبود و مکان قبلی با توجه به‌ ضرورت استفاده از سوی آموزش و پروش باز پس گرفته شد، با درخواست مجدد و با نظر موافق و مثبت مدیر اداره آموزش‌ و پرورش نطنز مکانی به این کانون اختصاص داده‌ شده و این کانون فعالیت خود را آغاز کرد.


 


وی اضافه کرد: هدف از تشکیل کانون ناشنوایان نطنز حل مشکلات ناشنوایان جامعه و همچنین جلب‌توجه ارگان‌ها و نهادهای دولتی به مشکلات و مسائل این دسته از معلولان و شناسایی این افراد به جامعه است.


 


مدیرعامل کانون ناشنوایان نطنز با اشاره به برگزاری برنامه‌های مفصل در روز جهانی ناشنوایان طی سال‌های گذشته، اضافه کرد: با هماهنگی‌های به‌ عمل‌ آمده با اماکن تاریخی نطنز و پیشنهاد به کانون تهران از هم‌اکنون آماده برگزاری اردوهای گردشگری ناشنوایان برای بازدید از اماکن تاریخی نطنز و اقامت با تخفیف ویژه برای ناشنوایان کشور هستیم.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است