سالانه 10 میلیون معلول به جمعیت جهان افزوده می شود

23 آبان 1395

دکتر حسن صفاریه در نشست مشورتی نقش معلولیت در برنامه های هلال احمر با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ که صبح امروز در معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: در همه جوامع توسعه یافته معلولان و معلولیت از جایگاه ممتازی برخوردارند.


وی با بیان این که 15 درصد جمعیت جهان به نوعی از معلولیت رنج می برند،گفت : سالانه 10 میلیون نفر به این جمعیت اضافه می شود.


وی با بیان اینکه 100 تا 110 میلیون نفر در جهان از معلولیت شدید رنج می برند، گفت: بیشتر این افراد جایگاه خاصی در برنامه های ملی توسعه کشورها نداشته و از خدمات عمومی محروم هستند .


صفاریه افزود : بر این مبنا دولت ها و نهادهای مردمی باید برای بهبود زندگی این افراد تلاش بیشتری نشان دهند.


وی با اشاره به اینکه جوامع با حوادث طبیعی و ساخته دست بشر رو به رو هستند، گفت: در این شرایط آمار معلولیت جوامع در حال افزایش است.


صفاریه با تاکید بر این که بسیج نیروهای همبستگی و یکپارچگی در نهضت می تواند ما را در یاری رساندن به افراد دارای معلولیت کمک کند، گفت : کمیته بین المللی و جمعیت های ملی در کمک به افراد معلول دارای دغدغه مشترک هستند.


به گفته این مسوول معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هلال احمر، استراتژی پیشنهادی شمول معلولیت در برنامه نهضت در مجمع عمومی نهضت در سال 2015 به تصویب اعضا رسیده است.


وی در ادامه یادآور شد: این مهم موجب شده که جمعیت هلال احمر ایران آمادگی خود را برای کمک به افراد معلول اعلام کند.



صفاریه گفت: هلال احمر ایران به عنوان معین دولت تلاش دارد با همکاری سایر نهاد ها و سازمان ها براساس استراتژی های تعیین شده وارد عمل شده و برنامه ریزی کنیم.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است