اسلام به حفظ شان معلولان تاکید ویژه دارد

23 آبان 1395

حجت السلام و المسلمین عبدالحسین معزی در نشست مشورتی نقش معلولیت در برنامه های هلال احمر اظهار کرد: دین اسلام برخلاف برخی ادیان غیر آسمانی معلولیت را نوعی بیماری می‌داند و به حفظ شخصیت معلولان تاکید دارد.


وی همچنین افزود: همه افراد از نظر اسلام در هر شرایطی و در خلقت با یکدیگر برابرند و یا برادر دینی یکدیگر به شمار می آیند؛ بنابراین اسلام همان نگاهی را که به افراد عادی دارد به معلولان نیز دارد.


نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به نزول 10 آیه در سوره هشتادم قرآن (عبس) خاطرنشان کرد: این آیات قرآنی در حالی به حفظ شان و شخصیت افراد معلول تاکید دارد که شماری از کفار به معلولی بی احترامی می کردند.


معزی درباره نگاه و توجهی که پیامبر اکرم (ص) به معلولان داشت در ادامه گفت: پیامبر(ص) به نابینایی مسئولیت اذان گویی و ‌پیام رسانی داد و حتی هنگامی که در جنگ بود، آن فرد را جایگزین خود کرد که نشان از توجه ایشان به معلولان است .


وی با تاکید بر این که اسلام به جز حفظ شان این افراد به رسیدگی به این افراد تاکید دارد، اظهارکرد: هلال احمر و دیگر سازمان ها از جمله بهزیستی و وزارت بهداشت تلاش می ‌کنند برای ورود معلولان به عرصه ‌های مختلف به آنان کمک کنند.


حجت السلام معزی همچنین خاطرنشان کرد که فرد معلول با وجود معلولیت می تواند سیاستمداری برجسته، نقاش یا شاعری برجسته شود اما باید شرایط برایش میسر شود.


نشست مشورتی نقش معلولیت در برنامه های هلال احمر با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ، امروز، دوشنبه در معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است