هنر، محور جدایی ناپذیر توانمندسازی معلولان است/ 100هزار بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی

25 آبان 1395

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مراسم رونمایی پوستر چهارمین جشنواره بین الملی تئاتر معلولان که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی یک سازمانی است که در بعد پیشگیری و مداخله، خدمات تخصصی ارائه می دهد و نباید روزمره‌گی‌ها و خدمات روزانه ما را از مأموریت اصلی که پیشگیری است باز دارد.


 


وی افزود: اگر بتوانیم حتی یک معلول نابینا را که در خانه مانده است از محیط بسته خارج و به محیط بیرون منتقل کنیم و از وی یک هنرمند و یا ورزشکار بسازیم به نوعی وارد کار پیشگیری شده‌ایم.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی بیان داشت: ما هنر را از اجزا و محورهای جدایی ناپذیر توانمندسازی می شناسیم و باید ابزاری ایجاد کنیم که از بعد شعار خارج شویم. البته با تلاش می‌توانیم مشکلات معلولان را به گوش مسئولان برسانیم و برای آنها راه حل پیدا کنیم.


 


نحوی نژاد بیان داشت: مأموریت‌های سازمان بهزیستی به خانواده ها محدود نمی‌شود و باید همه جامعه را در بر بگیرد زیرا همه می‌توانند در معرض معلولیت باشند و ما باید از تمام فرصت ها برای توانمند سازی استفاده کنیم که هنر می تواند این زمینه را ایجاد کند.


 


وی تصریح کرد: 100هزار بیمار روانی مزمن که دیگر در بیمارستان‌ها جایی ندارد و از کار افتاده محسوب می‌شوند تحت پوشش بهزیستی هستند و امروز این افراد دارای تیم های هنری هستند و این امر باعث شده درمان دارویی اثر گذاری بهتری داشته باشد.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: یک میلیون و 300 معلول، سالمند و بیمار روانی تحت پوشش بهزیستی هستند و 2هزار و 200مرکز توانبخشی تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند که یکی از وظایف آنها ایجاد واحد هنر درمانی است.


 



نحوی نژاد بیان داشت: هنر تئاتر در هنر درمانی مد نظر مسئولان قرار گرفت و هدف این بود که آن را به یک گفتگوی بین الملی تبدیل کنیم که تاکنون 3 دوره جشنواره تئاتر برگزار شده است.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: جشنواره تئاتر امسال با شعار (جشن دوستی ها با احترام به تفاوت ها) در استان اصفهان برگزار می‌شود.


 


در ادامه زهرا نوع پرست مدیرکل توانبخشی مراکز روزانه سازمان بهزیستی، گفت: در چهارمین جشنواره بین الملی تئاتر 35گروه داخلی و 6 گروه خارجی شرکت می‌کنند.


 


وی افزود: از 35گروه داخلی 6گروه در بخش جنبی مسابقه شرکت دارند و گروه های خارجی از کشور های آلمان، ایتالیا، بلژیک، ارمنستان و اوگاندا در بخش اصلی و فرانسه، هند و بنگلادش در بخش جنبی در مسابقه شرکت کرده اند.


 


نوع پرست ادامه داد: در کنار مسابقه تئاتر، 12 کارگاه آموزشی برگزار می شود.


 


مدیرکل توانبخشی مراکز روزانه سازمان بهزیستی گفت: از سال 83 تاکنون 40 جشنواره تئاتر معلولان در کشور برگزار شده است.


 


سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و رئیس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام "جشن دوستی با احترام به تفاوت‌ها"، گفت: این جشنواره با حضور 37 گروه داخلی و بین‌المللی از 12 تا 17 آذرماه در اصفهان برگزار می‌شود.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است