جای هنر درمانی به تدریج در ایران باز می شود

25 آبان 1395

حسین نحوی نژاد در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، افزود: از 22 سال پیش یعنی در سال 73 ، واحد مداخلات هنری و هنر درمانی در حوزه معلولیت در بهزیستی ایجاد شده و اکنون نیز در پی تشویق فعالیت های هنری بین معلولان هستیم.


وی با اشاره به تحت پوشش بودن یک میلیون و 300 هزار معلول و دو هزار و 200 مرکز توانبخشی غیردولتی در بهزیستی خاطرنشان کرد: یکی از اجزای تفکیک ناپذیر این مراکز توانبخشی، مربی هنری است که ضروی است که پروتکل آن به تدریج تدوین شود و مجامع هنری نیز به آن کمک کنند.


وی یادآور شد: اینکه بتوانیم از یک معلول، هنرمند یا ورزشکار بسازیم از تعمیق آسیب های ناشی از معلولیت جلوگیری خواهد کرد ؛ هنر از محورهای اصلی توانمندسازی به شمار می رود و با هنر از جمله تئاتر می توان با زیبایی هرچه تمام تر مشکلات معلولان را به جامعه شناساند.


رئیس چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با تاکید بر لزوم ورود مثمرثمر آحاد جامعه در مبحث معلولیت ، افزود: همه ما می توانیم در آینده در معرض معلولیت باشیم یا اینکه به هرحال همه ما دوران سالمندی را تجربه خواهیم کرد و از سوی دیگر معلولیت در همه طبقات اجتماعی از جمله هنرمندان وجود دارد پس باید حضوری پویا در عرصه معلولیت داشته باشیم.


نحوی نژاد تاکید کرد: هنر می تواند زمینه همدلی و کار تیمی را در معلولان و سالمندان ایجاد کند.


وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور به یکصد هزار بیمار روانی مزمن ، خدمت ارائه می دهد که حدود 15 هزار نفر آنان در مراکز نگهداری می شوند ؛ همین افرادی که بیمارستان ها از درمان آنها عاجز هستند و جایی در بیمارستان ها ندارند ، گروه های هنری و ورزشی دارند.


رئیس چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، یادآور شد: جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، پیش از این سه دوره در سال های 82، 84 و 86 برگزار شده اما از سال 86 نتوانستیم این اتفاق بین المللی را برگزار کنیم.


نحوی نژاد ادامه داد: چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با موضوع «جشن دوستی ها با احترام به تفاوت ها » برگزار می شود.


چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان،12 تا 17 آذر امسال در شهر اصفهان با حضور 35 گروه نمایشی داخلی و 6 گروه نمایشی خارجی برگزار می شود .


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است