راه اندازی مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان معلول در مازندران

1 آذر 1395

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران روز دوشنبه  گفت که با راه اندازی این مرکز ، از این پس کودکان معلول هم قادر خواهند بود از امکانات و فرصت های این کانون استفاده کنند.


قاسم عزیزاده گرجی افزود : این مرکز به امکانات و تجهیزات صوتی و تصویری مورد نیاز کودکان معلول ذهنی و حرکتی مجهز و فضاسازی آن هم مبتنی بر نیاز این دسته از کودکان انجام شده است.


وی گفت : همچنین مربیان این مرکز دوره های آموزشی ویژه ای را با همکاری اداره کل بهزیستی مازندران گذرانده اند و با شیوه های ارتباط گیری با این کودکان و آموزش آنان آشنا شده اند تا بتوانند خدمات مناسبی ارائه کنند.


عزیززاده گرجی ، آماده سازی مراکز بیشتری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برای ارائه خدمات به کودکان معلول را یکی از برنامه های ویژه برای زیر پوشش قرار دادن تمامی کودکان جامعه هدف استان برشمرد .


وی راه اندازی مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان معلول را از مطالبات خانواده های این دسته از کودکان برشمرد و گفت که ارائه این خدمات در شناسایی و بروز استعدادهای این دسته از کودکان و نوجوانان نقش زیادی دارد.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت : در این مراکز ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه اعم از نابینا ، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی در کنار دیگر اعضای کانون از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی هنری کانون استفاده می کنند و شیوه همراهی و همکاری با یکدیگر را از همان دوران کودکی فرا می گیرند .


هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی حدود پنج هزار معلول در سنین هفت تا 18 سالگی زیر پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند. مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی مازندران حدود 50 هزار نفر است.


نخستین مرکز پرورش فکری کودکان معلول مازندران به صورت رسمی قرار است روز چهارشنبه سوم آذر افتتاح شود.


این مرکز در شعبه یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری راه اندازی شده است.


مازندران 33 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد که کودکان و نوجوانان هفت تا 17 سال را زیر پوشش دارند .


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است