معلولین بزرگ‌ترین اقلیت در کشور هستند

7 آذر 1395

سید محمد منصوری در نشست خبری که به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امید آفرین برگزار شد با بیان اینکه هنوز در جامعه ما آنطور که باید حقوق معلولان مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که معلولیت و سالمندی دارای نقاط اشتراک زیادی است و در واقع همه انسان‌ها با پا گذاشتن به دوران سالمندی دچار معلولیت‌هایی می‌شوند و از این رو ضروری است که همه مردم جامعه به معلولان توجه داشته باشند.


 


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان اصفهان معلولان با مشکلات حمل و نقلی، تردد در سطح شهرها، مشکلات معیشتی، امرار معاش، ازدواج و ... روبرو هستند، ابراز داشت: مسئولان باید بدانند که توجه به معلولان را نباید فقط در هفته رو روزی که به نام آنهاست داشته باشند و باید در تمام ایام سال به این مهم توجه کنند.


 


مشاور استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز در کشور افرادی سالمی هستند که با وجود توانمندی سخت به مسئولیت خود رسیدگی می کنند، ابراز داشت: این در حالی است که در بین معلولین افرادی توانمند هستند به گونه‌ای که به اختراعات جدیدی دست زدند و مدارج علمی را طی کردند.


 


وی با بیان اینکه هنوز راه برای حضور معلولین هموار نیست، ادامه داد: بسیاری از قوانین حمایت از حقوق معلولین به درستی اجرا نمی شود و هنوز این قانون به صورت مدون در مجلس باقی مانده است.


 


مشاور امور معلولین استانداری اصفهان با اشاره به اینکه معلولین بزرگترین اقلیت در کشور هستند، گفت: حدود ۱۲ درصد مردم معلولیت دارند و نیازمند یک قانون جامع از حقوق معلولیت هستند.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است