اکبر مخبری کارشناس هنری فرهنگسرای بهاران و سرو

20 خرداد 1390

 


با حضور کارآموزان رعد به زودی خیابان هنر ایرانی در کشورهای همسایه برگزار می شود.


در آستانه هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی با حضور چند تن هنرمندان و هنرجویان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به مدت 3 روز در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد، کارگاه، نمایشگاه و فروشگاه محصولات هنرمندان صنایع دستی از تاریخ 17 تا 19 خرداد به مدت 3 روز در فرهنگسرای بهاران برپا شد.


این فرهنگسرا در یکی از محلات پر جمعیت جنوب غرب تهران واقع شده و هر روز میزبان جمع کثیری از اهالی منطقه است.


 


 


اکبر مخبری مدیر این نمایشگاه در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار رعد ضمن قدردانی از توجه نشان دادن مجتمع رعد به این حرکت فرهنگی افزود: سال هاست از طریق دوستانم با مجتمع رعد آشنا شده ام و در تامین مربیان هنر با مجتمع همکاری دارم.


 


وی در مورد سوابق هنری خود اشاره کرد: عضویت در هیأت داوران مسابقات هنری کیش، کسب رتبه اول مسابقات جهانی نقاشی، مسوولیت کارشناس امور هنری فرهنگسرای بهاران و سرو بخشی از تجارب هنری من است.


 


 


مخبری در مورد هدف برپایی نمایشگاه صنایع دستی گفت: در آستانه هفته میراث فرهنگی و براساس برنامه ریزی های انجام شده این برنامه فرهنگی برای منطقه 17 شهری تخصص یافت فرهنگ سازی، آشنایی مردم با هنرهای دستی و هنرمندان این رشته ها آموزش هنرهای دستی، حمایت از هنرمندان، فروش آثار و فراهم آوردن زمینه های اشتغال هنرمندان از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.


 


 


 


کارشناس هنری فرهنگسرای بهاران ضمن تأیید توانایی های هنری و تمرکز هنرجویان رعد، افزود: با شناختی که از مجتمع رعد داشتم از هنرجویان آن مرکز دعوت کردم و تمام امکانات رفاهی از قبیل: پرداخت هزینه رفت و آمد، پذیرایی میان وعده و ناهار، پرداخت حق الزحمه روزانه به هنرمندان و... را شخصاً پی گیری و تامین کردم تا هنرجویان رعد در این فعالیت فرهنگی شرکت کنند.


 


وی همچنین افزود: در این نمایشگاه علاوه بر هنرجویان مجتمع رعد، هنرمندان فرهنگسرای سرو هم حضور دارند تا مردم ضمن مشاهده آثار هنرمندان سالم و توان یاب به توانایی های هنرجویان رعد پی ببرند.


 


این فعال عرصه های هنری با یادآوری این نکته که باید به جامعه معرفی شود، افزود: سابق بر این مسوولیت برگزاری خیابان های هنر در مناطق متمکن شهر نظیر: خیابان ولی عصر(ع) را داشته که مورد استقبال خوب مردم واقع می شد اما هدف از برگزاری این نمایشگاه جنبه های اقتصادی نبوده و در آینده نزدیک یک خیابان هنر ایرانی را با همکاری هنرجویان رعد در کشورهای همسایه برگزار خواهد کرد. همچنین مذاکراتی در حال انجام است تا نمایشگاهی در برج میلاد برگزار کند.


 


آیدا عزیزی هنرمندی است که در سال جاری برای سومین بار در نمایشگاه محصولات هنری شرکت می کند او که مراحل پایانی کسب مجوز تدریس دوره های هنری را طی می کند به زودی در چند فرهنگسرا رشته جواهرات مهره ای را تدریس خواهد کرد وی درباره نمایشگاه بهاران گفت: از ابتدای سال در نمایشگاه کتاب، کاخ گلستان و فرهنگسرای بهاران شرکت کردم و سال گذشته در نمایشگاه فرهنگسراس سرو حضور داشتم و هدفم از حضور در این نمایشگاه ها فرهم کردن زمینه های اشتغال است ضمن آنکه این نمایشگاه برای من یک آموزش مستقیم محسوب می شود.


 


عزیزی در مورد جنبه های اقتصادی شرکت در نمایشگاها گفت: نمایشگاه کتاب بسیار خوب بود ولی در نمایشگاه کاخ گلستان به علت آنکه تبلیغات مناسبی صورت نگرفته بود استقبال و فروش خوبی نداشت و در نمایشگاه بهاران هم که فعلاً در حال اجراست.


 


آیدا عزیزی که در نمایشگاه بهاران با آثار معرق و جواهرات مهره ای شرکت کرده به کارآموزان رعد توصیه کرد برای موفقیت در این نمایشگاه ها بچه ها باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند تا در مقایسه با دیگر تولیدات جلب توجه کننده عزیزی در مورد نقش مجتمع رعد در معرفی توانمندی کارآموزان گفت: رعد می تواند با فراهم کردن زمینه برگزاری نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه بهاران زمینه شناخت جامعه از تولیدات کارآموزان را به وجود بیآورد.


 


وی در مورد کیفیت آثارش گفت: تمام جواهراتی که می سازیم تماماً ذهنی است و از هیچ مدل و الگویی استفاده نمی کنم جالب است که یکی از دوستانم وقتی یک نمونه از جواهرات ساخته شده مرا دید، گفت این آخرین مدلی است که در سایت های تبلیغاتی معرفی می شود حال آنکه من هرگز آن مدل را ندیده بودم.


 


وی در پایان از پروین خالقی استاد معرق مجتمع رعد بسیار تشکر کرد و افزود: ایشان بیشترین کمک را به من کرده و مرا به آقای مخبری معرفی کرده است.


حمیده خاندار هنرجوی رشته معرق برای اولین بار در نمایشگاه آثار هنری شرکت کرده است و در مورد این حرکت فرهنگی گفت از طریق استاد معرق برای شرکت در این نمایشگاه معرفی شده ام و به نظرم شرکت در این نمایشگاه می تواند زمینه اشتغال هنرمندان را فراهم کند و در خودباوری کارآموزان رعد موثر باشد.


 


وی در ادامه افزود: من معرق واقعی را پیش خانم خالقی یاد گرفتم و از کمک های ایشان بسیار متشکرم.


 


سودابه اکبری هنرمند دیگری است که در رشته های نقاشی و معرق در نمایشگاه بهاران شرکت کرده است او ابتدا از زحمات خانم خالقی تشکر کرد و افزود: من در این نمایشگاه در رشته های نقاشی و معرق شرکت کردم و نخستین تابلوی معرقم را که پس از 2 ماه آموزش تولید کردم به نمایش گذاشتم و این نشانه مهارت استاد خالقی در آموزش این رشته است. البته هنوز مراحل دیگری در این رشته هنری نظیر: ساخت تابلوی معرق از چهره، حیوانات با مو و تهیه معرق از عکس باقی مانده که به مرور نزد ایشان فرا خواهم گرفت.


 


 


نقاشی روی شیشه رشته ای است که ندا فقیهی آن را به نمایش گذاشته است وی در مورد محصولاتش گفت: در هنرستان رشته نقاشی خوانده ام و در دانشگاه در رشته گرافیک تحصیل کرده ام و از سال 83 در بازارهای رعد حضور دارم و فکر می کنم کارهای من بازار خوبی برای بچه های رعد داشته باشد. من چندی قبل برای آموزش این رشته به رعد مراجعه کردم اما با پیشنهادم موافقت نشد.


 


وی در ادامه افزود: از آنجا که این رشته هنوز بازاری نشده و جنبه های هنری آن برای مردم تازگی دارد از سوی مردم خوب استقبال می شود.


 


گفتنی نمایشگاه فرهنگسرای بهاران از ساعت 10 صبح تا 14 میزبان بازدید کنندگان علاقه مند است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است