محدودیت‌های مالی، مشکل بزرگ کمانداران معلول در راه ریو

25 بهمن 1394

سرمربی اوکراینی تیم ‌ملی ریکرو و کامپوند جانبازان و معلولان می‌گوید: کمبود منابع مالی در این فدراسیون تا حدودی دست ما را برای انجام تدارکات بهتر برای کمانداران اعزامی به پارالمپیک ریو بسته است.


 


الک نیکولاویچ در ارزیابی از وضعیت تیم ‌ملی تیر‌و‌کمان ریکرو و کامپوند جانبازان و معلولان در یک سالی که هدایت کمانداران را بر عهده گرفته است، اظهار کرد: ایران از کمانداران مطرح و خوبی برخوردار است و تا به امروز توانسته‌اند بیشترین سهمیه های پارالمپیک ریو را در ریکرو و کامپوند کسب کنند. اگر ما می‌توانستیم با تیم ‌کاملی راهی مسابقات جهانی آلمان شویم، تمام سهمیه‌ها را در آلمان و تایلند کسب می کردیم و دیگر به دنبال کسب سهمیه در مسابقات بین‌المللی جمهوری چک نبودیم، اما مشکلات مالی فدراسیون و عدم اعزام کمانداران بیشتر به آلمان تا حدودی شرایط را برای کسب سهمیه سخت‌تر کرد.


 


وی در‌باره وضعیت آسیب‌دیدگی‌ ابراهیم رنجبر و این که وی به مسابقات بین‌المللی جمهوری چک می‌رسد یا خیر؟ افزود: بعد از مسابقات آسیایی تایلند تا به امروز او را ندیده ام. البته آن طور که شنیده‌ام آسیب‌دیدگی‌ وی از ناحیه آرنج جدی نیست و اگر به عصب‌های تاندون دست خود زیاد فشار وارد نکند، به زودی به جمع اردونشینان خواهد پیوست. البته این که رنجبر به مسابقات چک می‌رسد یا خیر؟ باید بگویم که حضور وی در این تورنمنت زیاد هم نیست، اما با شخصیت قوی که از وی سراغ دارم معتقدم که هر‌ چه‌ سریع‌تر دوباره به شرایط ایده‌آل خود باز خواهد گشت و ما روی مدال او در ریو حساب باز کرده‌ایم.


 


نیکولاویچ همچنین پیرامون این پرسش که تا پارالمپیک ریو چند اردوی تدارکاتی برای تیم ‌ملی تیر‌و‌کمان معلولان پیش‌بینی کردید، گفت: حضور در تورنمنت‌های متعدد برای آماده سازی کمانداران جهت شرکت در ریو بسیار حائز اهمیت و فرصت خوبی برای محک ورزشکاران است اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون جانبازان و معلولان این امکان میسر نیست و تعداد مسابقات در طول سال کم است بنا‌بر‌این برای جبران این کمبود تلاش می‌کنیم. با توجه به این اهداف و برنامه‌هایی که داریم اردوهای متعددی را در جاهایی که از نظر آب و هوایی شبیه آب و هوای برزیل است، برپا می‌کنیم تا تیم آماده و خوبی را راهی پارالمپیک ریو کنیم.


 


وی در‌باره مدت قرارداد خود با تیم ‌ملی تیر‌و‌کمان معلولان و این که آیا استعدادیابی نیز جزو برنامه‌های او هست یا خیر؟ افزود: تا پایان پارالمپیک ریو با فدراسیون جانبازان و معلولان قرارداد دارم، اما شخصا دوست دارم در زمینه استعدادیابی نیز با این فدراسیون همکاری خوبی داشته باشم و حتی پیشنهاداتی نیز ارائه دادم و منتظرم تا ببینم نظر فدراسیون در این زمینه چیست.


 


سرمربی اوکراینی تیم ‌ملی ریکرو و کامپوند جانبازان و معلولان یکی از مشکلات خود با فدراسیون را کمبود منابع مالی و عدم پاسخگویی فدراسیون به برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده برای تیم ‌ملی تیر‌و‌کمان عنوان کرد و گفت: محدودیت منابع مالی در فدراسیون دست من را برای اجرای برنامه‌هایم جهت حضور قدرتمند کمانداران در ریو بسته است به طوری که از ابتدای حضورم در فدراسیون هر خواسته‌ای که از فدراسیون داشتم، به دلیل محدودیت‌های مالی عملیاتی نشده است.


 


نیکولاویچ ا‌ضافه‌ کرد‌: برای این که شانس بیشتری برای کسب سهمیه پارالمپیک در بخش کامپوند بانوان داشته باشیم به فدراسیون و سخنگوی رییس انجمن تیر‌و‌کمان معلولان پیشنهاد دادم که جز سمیه عباسپور، فرزانه عسگری را نیز به عنوان نفر دوم برای کسب سهمیه راهی مسابقات بین‌المللی جمهوری چک کنیم تا شانس دومی نیز برای کسب سهمیه داشته باشیم. حال نمی دانم فدراسیون با این پیشنهاد موافقت کند یا خیر؟


 


وی گفت: امیدوارم سال آینده که سال المپیک و پارالمپیک است، فدراسیون شرایط بهتری از نظر منابع مالی داشته باشد تا به خواسته‌های ما پاسخ مثبت بدهند.


 


سرمربی اوکراینی تیم ‌ملی ریکرو و کامپوند جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که شرایط ما در ریو در کامپوند بهتر است یا ریکرو، خاطر‌ نشان کرد: کمانداران معلول در کامپوند شرایط بهتری برای کسب مدال نسبت به ریکرو دارند و در این رشته راحت‌تر هستند. البته در ریکرو نیز کمانداران پیشرفت‌های خوبی داشتند و ما روی هر دو رشته برای کسب مدال حساب باز کرده‌ایم.


 


نیکولاویچ در پایان گفت: امیدوارم تا زمان اعزام تیم ‌ملی تیر‌و‌کمان معلولان به مسابقات بین‌المللی جمهوری چک، مشکلات فدراسیون از نظر منابع مالی مرتفع شود، تا با تیم کامل راهی چک شویم، زیرا این تورنمنت فرصت خوبی است برای تمام کمانداران تا وضعیت خود را مورد ارزیابی و محک قرار دهند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است