۱۰۰ عنوان کتاب صوتی در اردبیل تولید شد

24 فروردین 1395

رباب عزیزخانی با بیان اینکه بخشی از اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی توجه به نیاز مطالعاتی گروه‌های خاص است، تصریح کرد: بر همین اساس بخش روشندلان جهت تأمین نیاز مطالعاتی نابینایان استان در محل کتابخانه مرکزی تشکیل شده است.


 


وی افزود: در حال حاضر ۲۳۰ نابینا عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که برای تأمین نیاز مطالعاتی آن ها کتب بریل و کتب صوتی تهیه می‌شود.


 


به گفته مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر هزار جلد کتب بریل و شش هزار عنوان کتاب صوتی در کتابخانه‌های استان موجود است.


 


عزیزخانی با اشاره به اقدامات درخور کتابخانه مرکزی شهر اردبیل در تولید کتب صوتی، ادامه داد: دو اتاق ضبط کتاب برای تهیه کتب صوتی تدارک دیده شده و تنها در سال گذشته ۲۵ عنوان کتاب صوتی تولید شده است.


 


وی تصریح کرد: عنوان کتب تولیدی با توجه به نیاز مطالعاتی خود نابینایان انتخاب می‌شود و بیشتر تلاش کتابخانه مرکزی اردبیل تأمین کتب دانشگاهی و علمی مورد نیاز نابینایان بوده است.


 


مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ادبیات داستان و شعر، برگزاری محافل کتاب‌خوانی و برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه نابینایان عضو نیز اشاره کرد و افزود: در راستای تأمین نیاز مطالعاتی گروه‌های خاص از ایده‌ها و طرح‌های جدید نیز استقبال می‌شود.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است