اختصاص 100 میلیارد تومان به تامین وسایل کمک توان بخشی

3 اردیبهشت 1395

علی ربیعی که بمناسبت روز پدر و هفته سلامت از بیماران بستری در بیمارستان میلاد عیادت می کرد ، در نشست صمیمی با رئیس سازمان تامین اجتماعی ، رئیس سازمان بهزیستی و رئیس بیمارستان میلاد افزود: ساماندهی بیمه اجتماعی و بیمه درمانی مشاغل غیر رسمی در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد ضمن اینکه امسال با کمک سازمان تامین اجتماعی طرحی را با هدف تقویت مشاغل و رسمی کردن مشاغل غیر رسمی از محل بیمه بیکاری و یا منابع دیگر شروع کردیم تا هم بیمه بازنشستگی و هم بیمه درمان تضمین شده ای را برای این مشاغل ایجاد کنیم علاوه بر ان تعداد تخت های بیمارستانی را با هدف بهبود وضع زندگی حاشیه نشینی های شهری افزایش دهیم.


 


وی گفت : باتوجه به اینکه از نظر اقتصادی در سال 94 سال سختی داشتیم اما در وزارتخانه چند کار را دنبال کردیم و پایه ریزی کردیم و برنامه هایی برای گسترش حمایت اجتماعی و گسترش مدد اجتماعی در دستور کار داریم .


 


ربیعی با اشاره به طرح هایی برای برگرداندن بچه ها به کانون خانواده ها افزود: تسهیل فرایند واگذاری بچه ها به خانواده ها ، خانواده دار کردن بچه هایی که فاقد پدر و مادر هستند ، کمک مالی به خانواده هایی که بدلیل نداشتن امکان نگهداری بچه های خود را سر راه قرار می دادند ، پیدا کردن فامیل و اقوام بچه ها با چند واسطه و کمک مالی به انها برای خانواده دار کردن بچه ها و مراقبت و مددکاری از این خانواده ها از جمله طرح های بدون سر و صدایی بود که اجرا کردیم.


 


وی گفت: در حوزه اشتغال ، آئین نامه صندوق اشتغال مددجویان را اماده کردیم و یک تحول در وضع شغلی مددجویان می توانیم ایجاد کنیم و هماهنگی کردیم بین سازمان اموزش فنی حرفه ای و اموزش مهارتی معلولان متناسب با فیزیک و شغلی که می توانند داشته باشند .


 


ربیعی با اشاره به نهایی کردن تفاهمنامه های صندوق کار آفرینی امید با سازمان بهزیستی افزود: بیمه زنان سرپرست خانوار را امسال با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد و بودجه ای برای تداوم ان اختصاص دادیم.


 


وی گفت : کار بزرگ دیگری که در سال 94 انجام دادیم و نتیجه انرا در سال 95 خواهیم دید ،بیمه اجتماعی برای افراد فاقد این بیمه بود که تحت عنوان بیمه فراگیر اجتماعی دنبال خواهیم کرد و در لایحه مساعدت اجتماعی برای افراد پائین با حمایت کامل دولت انجام می شود و در لایحه بالاتر افراد بدون بیمه اجتماعی با مشارکت خودشان با سهم دولت سعی خواهیم کرد که متناسب با درامد افراد طبقه بندی کنیم که از برنامه های جدی ماست.


 


ربیعی افزود: در حوزه رفاهی در سال 95 دنبال خواهیم کرد و راهبرد ما در سازمان تامین اجتماعی در سال های 95 و 96 گسترش مراکز درمانی در حاشیه شهر و مناطق محروم است و همین الان بیمارستان شماره 2 شهید فیاض بخش افتتاح خواهیم کرد که کمک به مسائل درمانی اسلامشهر و جاده قدیم کرج و اکبراباد و جاده مخصوص خواهد بود و در شهرری به سمت حرم عبدالعظیم برنامه ای را در دست بررسی داریم که بتوانیم تخت های مناسب و بیمارستان مناسب ،شبیه بیمارستان میلاد را اجرا کنیم .


 


وی گفت : راهبرد ما گسترش در حاشیه نشینی است و افرادی هستند که کارفرما انها را بیمه نمی کند یا شغل غیر رسمی دارند و فاقد بیمه درمان بودند ، در طرح بیمه سلامت در واقع ما 11 میلیون نفری که هدف گذاری کردیم نزدیک به 10 میلیون نفر از این تعداد کارگران غیر رسمی بودند و نمی توانستند خود را بیمه کنند.


 


ربیعی افزود : بیمه حمایت از معلولان در نخستین روزهای اغاز بکار مجلس جدید به صحن خواهد امد و امسال نهایی و به اجرا گذاشته خواهد شد .


 


وی گفت: سازمان تامین اجتماعی هنوز شناخته نشده و در هیاهوهای نزاع های سیاسی کمتر کارکردهای عظیم و انسانی ان مورد شناسایی قرار گرفت امروز کارکردهای سازمان تامین اجتماعی بروز خواهد کرد.


 


وی افزود: صندوق های بازنشستگی دیگر صندوق های کارپردازی حقوق نیستند ، زندگی اجتماعی بازنشسته باید در این صندوق ها بگذرد ، پدران امروز که پدربزرگ شدند و جزو خانواده های ما هستند و بازنشسته های ما در دو صندوق کشوری تامین اجتماعی و صندوق فولاد که تا دو 3 روز دیگر حقوق اسفند انها پرداخت می شود و حقوق فروردین انها هم درحال اماده شدن است تا صندوق از بحران بیرون بیاید.


 


ربیعی افزود : صندوق ها باید به محلی برای زندگی اجتماعی بازنشسته تبدیل شود ، فرزند دختر خانواده ای که 4 معلول داشت در نامه به من نوشته است که در این 20 سال یکبار به مسافرت نرفته اند و این غم انگیز است و من خیلی شرمم می اید و خجالت می کشم و باید خیلی تلاش کنیم، و روح مدد اجتماعی همین است.


 


وی گفت : در زمینه مسکن بازنشستگی امسال 500 میلیارد تومان در بودجه پیش بینی کردیم و حتما مسکن بازنشتگی که کار اولیه آن در سال 94 نهایی شده است به سرانجام خواهد رسید.


 


ربیعی افزود: در حوزه مسکن معلولان و روستاها کار را شروع کردیم و 36 هزار مسکن معلولان دیگر از قبل مسکن اجتماعی و حمایتی تحویل دادیم و مسکن خانواده های دارای 2 معلول به بالا را تا پایان نیمه اول سال 96 تحویل خواهد شد.


 


وی با تاکید بر اینکه تمام هم و غم دولت تدبیر و امید این است که از رنج و درد و سختی زندگی مردم کم کند افزود: جامعه با امید رشد و پیشرفت می کند و امید به این معنا نیست که نارسایی ها را نبینیم ولی بیان نارسایی ها به شکلی که امید را از بین ببرد کار ناپسندی است که عده ای انرا انجام می دهند و ما با همه تلاش خود در این 3 سال فاصله وحشتناک مزد و تورم را که بسیار بالا بود سعی کردیم کاهش دهیم .


 


وی گفت: کاستن از رنج مردم هدف ما است و ما حق نداریم ساختارهایی و امیدهایی را که برای این کار ساخته شده اند برای دستاوردهای کوچک سیاسی کمرنگ کنیم .


 


ربیعی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم در این حوزه توانمندی ایجاد شود تا از رنج مردم کم کنیم و شغل را به خانه ها ارزانی کنیم .


 


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فقدان احساس مسئولیت فردی و اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک اسیب اجتماعی است و جامعه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدد جمعی است گفت: بعنوان کنشگر اجتماعی از طبقات پائین جامعه ، خود را برای حفظ این انقلاب مسئول می دانستم و آمدم و با همه عواطف و احساسم می گویم که جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدد جمعی است و ما نیازمند اتفاقاتی در گسترش مفهوم پدر و مددکاری و مسئولیت هستیم ، این اتفاقات می تواند راه خوشبختی جامعه ما را رقم بزند .


 


منبع : خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است