بهزیستی چشم انتظار کمک خیران/کانون خیران داوطلب راه‌اندازی می‌شود

24 خرداد 1395

احمد دلبری در نشست خبری با خبرنگاران که در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد،‌از تشکیل کانون داوطلبان فعال بهزیستی خبر داد و گفت: خیران می‌ توانند از ساعت 19 تا 23 به شیرخوارگاه آماده مراجعه کنند و عضو داوطلبان فعال بهزیستی فعال استان تهران شوند.


وی با اعلام این که تنها کمبودهای بهزیستی مسائل مادی نیست،‌گفت:‌ خیران می توانند در حوزه های اجتماعی،‌پیشگیری و درمان،‌حوزه توانبخشی و مشارکت های مردمی با بهزیستی استان تهران مشارکت کنند.


 


**امکان عضویت در کانون داوطلبان فعال بهزیستی از طریق سایت


دلبری همچنین از امکان عضویت در این کانون از طریق وب سایت اداره کل بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: علاقمندان می ‌توانند با مراجعه به سایت یاد شده فرم مربوطه را کامل کنند و به عضویت این کانون در آیند.


این مسئول بهزیستی استان تهران با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت:‌ سعی داریم در این ماه مبارک خیران را برای جلب مشارکت دعوت کنیم.


وی از اولویت بندی مشکلات و نیازهای 170 هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: 16 هزارو 300 نفر از این مددجویان مشکل مسکن و ‌7 هزار و 300 نفر نیاز به درمان هایی دارند که بهزیستی توان پرداخت هزینه های آن را ندارد.


دلبری مشکل پرداخت هزینه جهیزیه و تحصیل را از دیگر مشکلات مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تهران اعلام کرد و افزود:‌ با اعمال 20 درصد تخفیف دانشگاه آزاد برای مددجویان،‌بهزیستی توانست سال گذشته هزینه دانشگاه آنها را پرداخت کند.


وی در ادامه یکی دیگر از مشکلات مددجویان تحت پوشش بهزیستی را اشتغال عنوان کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان 100 نفر از کار آفرینان استان تهران را به منظور استفاده از تجارب دعوت کردیم.


وی درباره سبد کالای مددجویان بهزیستی نیز اظهارداشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به زودی اعتبارات سبد کالای مددجویان بهزیستی تخصیص پیدا می‌کند و آمادگی لازم نیز در این خصوص وجود دارد.


 


** 16 هزار سالمند و معلول مجهول الهویه چشم انتظار خیریه


دلبری تاکید کرد: 16 هزار سالمند و معلول سازمان بهزیستی که مجهول‌الهویه هستند چشم‌انتظار خدمات انسان دوستانه خیرین استان تهران هستند.


به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، 4 هزار کودک در شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند که با کمک خیرین می‌توان خدمات بهتری به آنان ارائه داد.


دلبری یادآور شد: شماره‌حساب سیبای بانک ملی مشارکت‌های بهزیستی استان تهران 2173451330000 و شماره کارت بانک سامان نیز 6219861105553332 برای دریافت کمک ها مفتوح است.


وی از ورود یک هزارو 28 معلول سالمند به مراکز بهزیستی استان تهران در سال گذشته خبر داد و گفت که 76 درصد این افراد توسط خانواده‌ها به این مراکز منتقل شدند و 24 درصد آنها مجهول‌الهویه هستند.


دلبری گفت: سال گذشته 850 نفر از سوی قوه قضاییه به مراکز بهزیستی استان تهران معرفی شدند که 55 درصد این افراد بد سرپرست بوده‌اند.


مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در سال گذشته 556 نوزاد تحویل 4 شیرخوارگاه سازمان بهزیستی در استان تهران شدندکه 340 نوزاد نیز به فرزند خواندگی درآمده‌اند.


 


**31 درصد نوزادان منتقل شده به بهزیستی والدین معتاد دارند


وی درخصوص نوزادهایی که به بهزیستی منتقل می شوند، گفت: نوزادهایی که به شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی معرفی شدند 31 درصد به دلیل اعتیاد والدین، 25 درصد رها شده، 7 درصد دارای والدین زندانی، 6 درصد به دلیل طلاق، 5 درصد فوت پدر و مادر، 3 درصد کودک آزاری و 9 درصد نیز به دلیل عدم توانایی والدین بوده است.


دلبری درباره کودکان منتقل شده به بهزیستی گفت: 48 درصد از کودکانی که به مراکز بهزیستی معرفی شده‌اند از طریق اورژانس اجتماعی و 20 درصد نیز در بیمارستان‌ها به دلیل رها شدن در بیمارستان‌ها به این مراکز معرفی شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه این حجم از مشکلات و تعهدات با اعتبارات سازمان بهزیستی تناسبی ندارد، گفت: 170 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران هستند که اگر ما بخواهیم ماهانه 100 هزار تومان به این افراد اختصاص دهیم 17 میلیارد تومان در ماه می‌شود.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است