همایش بزرگ گلریزان به نفع کودکان معلول بی‌سرپرست در بابل برگزار شد

19 تیر 1395

محمدتقی عباسپور در نخستین همایش بزرگ گلریزان به نفع کودکان معلول بی‌سرپرست مؤسسه خیریه مهرآرا شمال که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بابل، مدیران دستگاه‌های اجرایی و خیران خیراندیش در هتل نارون برگزار شد، اظهار کرد: حضور خیران در این مراسم نمادی از ارائه بهترین رفتار و کردار انسانی و محبت‌آمیز به همنوعان است.


 


وی با تقدیر از دست‌اندرکاران مؤسسه خیریه مهرآرا شمال بابل افزود: برای هر پدیده و امری اموری چون طرح برنامه، هدف از انجام کار، مخاطبان و نیت دخیل است که در این مراسم به نحو شایسته انجام شده است.


 


فرماندار بابل تصریح کرد: باید از مسؤولان این مؤسسه تقدیر کرد که از خود گذشتند و خود را صرف کمک به همنوعان کردند، کسانی که با عزم آهنین در خدمت به زنان سرپرست‌خانوار و کودکان بی‌سرپرست گام برمی‌دارند.


 


این مسؤول با اشاره به اینکه این وظیفه دولت است که از نیازمندان جامعه حمایت کند ولی محدودیت مالی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اساس انقلاب بر مشارکت مردم است، آغاز انقلاب تا پیروزی و تداوم نظام در سایه حضور و مشارکت مردمی است که در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشتند که نمونه آن حضور در امور خیر و کمک به مؤسسات خیریه است.


 


عباسپور یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای کمک‌های مردمی به مؤسسات خیریه و نیازمندان بود که در این زمینه چند گلریزان در بابل اجرا شد که از جمله همایش کتابخانه‌سازان، آزادی زندانیان غیرعمد، کمیته امداد، بیماران سرطانی و خیران مدرسه‌ساز بود که حضور خیران بسیار چشمگیر بوده است.


 


وی ادامه داد: حضور این مردم نشان‌دهنده این واقعیت غیر قابل انکار است که راه نوشیروانی بزرگ همچنان ادامه دارد.


 


فرماندار بابل گفت: نهادهای خیریه باید خود را از دولت بدانند و دولت نیز آنها را از خود می‌داند و این رابطه دوسویه یعنی واگذاری کار به مردم آن هم به مردمی که می‌خواهند نام‌شان در جهان ماندگار شود.


 


* بیمه عمر و سرمایه کودکان زیر پوشش؛ اولویت برنامه‌های مؤسسه


 


مدیر مؤسسه خیریه مهرآرا شمال بابل نیز در این همایش اظهار کرد: مؤسسه مهرآرا شمال بابل از سال 92 فعالیت خیرخواهانه خود را آغاز کرده که تاکنون توانسته تعداد 170 کودک یتیم را تحت پوشش و به یک‌هزار و 870 خانوار خدمات ارائه دهد.


 


محمد دانایی بارفروش اولویت برنامه مؤسسه را بیمه عمر و سرمایه کودکان زیر پوشش برشمرد و ادامه داد: تاکنون 375 نفر از این کودکان از بیمه عمر و سرمایه از سوی حامیان خیر این مؤسسه برخوردار شدند.


 


وی با اشاره به عملکرد این مؤسسه، گفت: حمایت از کودکان نیازمند و اجرای طرح اکرام ایتام، برگزاری بازارچه‌های خیریه غذا به نفع نیازمندان، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی و فروش تولیدات دستی مددجویان، تهیه و توزیع سبد کالا به مددجویان، تهیه بسته آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند در شروع سال تحصیلی، اشتغال‌زایی برای مددجویان به همراه آموزش مهارت و در اختیار گذاشتن امکانات و ابزار لازم، ارائه مشاوره رایگان و معرفی مددجو به بازار کار و برگزاری کلاس‌های تحصیلی رایگان برای دانش‌آموزان نیازمند از جمله اقدامات این مؤسسه است.


 


منبع : فارس



 


 


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است