هزینه کرد بیش از 4 میلیارد ریال در طرح توانبخشی در منزل

26 تیر 1395

غلام‌ عباس عزیزی در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه در بحث اشتغال برای 938 نفر فرصت ایجاد شده است، اظهار داشت: تعهد بهزیستی در این خصوص 622 فرصت شغلی بوده است.


 


وی ادامه داد: بانک‌ها در بحث اعتبارات مربوط به خود اشتغالی موظف به پرداخت 15 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده‌اند که 8 میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.


 


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۷۸ مرکز مهدکودک در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۳ مهدکودک شهری و ۱۳۵ مهدکودک روستایی داریم.


 


عزیزی با بیان اینکه ۸ هزار و ۸۵۰ کودک در این مهدکودک‌ها هستند، اظهار کرد: برای ۴ هزار و ۶۵۹ نفر در مهدکودک‌های روستایی یک وعده غذای گرم درنظر گرفته شده است.


 


وی تصریح کرد: در حوزه مهدکودک‌ها اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.


 


عزیزی از فعالیت ۶ مهدکودک در حاشیه شهر خبر داد و گفت: این مهدکودک‌ها ۴۸ میلیون تومان کمک بلاعوض گرفته‌اند.


 


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، مراکز اورژانس اجتماعی را ۱۰ مرکز و ۷ پایگاه دانست و افزود: خدمت گیرنده‌ها ۷ هزار و ۱۰۹ نفر بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۳۷۶ نفر خانم و ۲ هزار و ۷۳۳ نفر آقا بودند.


 


عزیزی با بیان اینکه سال گذشته ۷۴۶ میلیون تومان اعتبار به خانه کودکان یا شبه خانواده یارانه پرداخت شده است و تعداد کودکان تحت حمایت در خانواده را ۱۳۲ کودک عنوان کرد.


 


وی ادامه داد: نزدیک به ۱۱۵ پسر و ۱۱۳ دختر در ۱۰ مرکز خانه کودک یا شبه خانواده نگهداری می‌شوند.


 


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی به حمایت از دانشجویان زیر پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۲۰۷ دانشجو با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال پرداخت شده است.


 


عزیزی از زیر پوشش قرار گرفتن یک هزار و ۲۲۵ نفر زنان روستایی و عشایری تحت پوشش بهزیستی خبر داد و بیان کرد: بیمه زنان شهری نیز ۶۸۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال پرداخت شده است.


 


وی ادامه داد: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال در طرح کمک به ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.


 


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی حوزه پیشگیری را بسیار مهم دانست و گفت: ۸۸ مرکز و پایگاه پیشگیری در خراسان جنوبی داریم که از این پایگاه‌ها ۱۸۹ هزار نفر خدمت گرفته اند.


 


عزیزی از آموزش مهارت پیش از ازدواج برای ۲۶ هزار و ۴۲ نفر در خراسان جنوبی خبر داد.


 


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به حوزه توانبخشی، گفت: در این حوزه ۷ هزار و ۷۷ نفر روزانه در کارگاه‌ها خدمت گرفته‌اند.


 


عزیزی از توزیع وسایل توانبخشی به ۸۳۲ نفر در این حوزه خبر داد و افزود: کمک هزینه به ۳۰ کودک در راستای کاشت حلزون پرداخت شده است.


 


وی ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۷ پرونده در راستای کمیسیون‌های پزشکی برای معلولان تشکیل شده است.


 


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به حمایت تحصیلی از یک هزار و257دانش آموز زیر پوشش بهزیستی، گفت: کمک هزینه مدارس شبانه‌روزی 533نفر به مبلغ 29میلیارد و 438میلیون و 642هزار و591ریال بوده است.


 


عزیزی با بیان اینکه در طرح توانبخشی درمنزل برای 133 نفر 4 میلیارد و58 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم، ادامه داد: در پرداخت مستمری به4 هزار 14 مددجو برای هر نفر 53 هزار تومان مستمری در نظر گرفته شده است.


 


وی تصریح کرد: طرح توانبخشی در منزل نیز برای 133 نفر 4 میلیارد و 58 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم و درحال حاضر 187 معلول نخاعی تحت نخاعی تحت پوشش داریم که 2 میلیارد و 563 میلیون و 200 هزار ریال هزینه برای آنها پرداخت شده است.


 


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به بحث مناسب‌سازی مسکن معلولین، گفت: درحال حاضر مشکل معلولین تکمیل آسانسور بوده که نیازمند یک میلیارد هزینه است.


 


عزیزی با اشاره به سامانه 1480 گفت: نیروهای مشاور متخصص آماده پاسخگویی بوده وخدمات مشاوره تلفنی و حضوری ارائه می‌دهند.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است